رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر از تکمیل و افتتاح ۲ پروژه مهم میراث فرهنگی تا پایان امسال در مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر در بازدید و جلسه بررسی روند پیشرفت فیزیکی پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری و ساختمان موزه بقعه شیخ حیدر توسط کارشناس برنامه و بودجه استانداری اردبیل گفت: دو پروژه مهم شهرستان شامل پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری و ساختمان موزه بقعه شیخ حیدر مشگین شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او بیان کرد: در راستای افتتاح فاز اول پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری به‌ویژه در سنگفرش مسیر دسترسی، سرویس بهداشتی و نماز خانه، سازه فلزی محل سنگ افراشته‌ها و خرید لایت پنل‌ها مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه شده که امسال با تکمیل پروژه شاهد افتتاح فاز نخست مجموعه خواهیم بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر از پروژه‌های مهم حوزه میراث فرهنگی به تکمیل موزه شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث ساختمان این موزه از سال ۹۷ شروع شده و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دارد و در سال ۹۹ جزو برنامه‌های افتتاح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان است.

ایمانی عنوان کرد: مشگین‌شهر تا به حال محل مناسبی برای معرفی آثار تاریخی، باستانی، صنایع دستی و فرهنگی با توجه به کثرت آثار و تنوع فرهنگی نداشته که با بهره‌برداری موزه در سالجاری، این مکان نقش مهمی در معرفی شهرستان و رضایت گردشگران خواهد داشت.

او وجود آثار متعدد تاریخی و باستانی در شهرستان را نیازمند تبلیغ و معرفی هر چه بیشتر دانست و افزود: با معرفی این جاذبه‌ها می‌توانیم زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران را در این شهرستان فراهم آورده و در راستای جهش تولید گام برداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.