کریمی گفت:سه مرکز خدمات جامع سلامت در هلیلان فعال و یک مرکز در حال راه اندازی و بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با همراهی مسئولان استانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان محلی، از زیرساخت‌های بهداشتی درمانی شهرستان هلیلان بازدید کرد.

در این بازدید کرمی معاون امور عمرانی استاندار، خورشیدی معاون توسعه و طهماسبی مدیر بودجه دانشگاه، برخی از مسئولان استانی، فرماندار شهرستان هلیلان و سرپرست شبکه بهداشت ودرمان و بعضی از مسئولان محلی این شهرستان  معراجی معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری را همراهی کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان ضمن خیرمقدم به معراجی و مسئولان استانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: هلیلان یکی از مناطق محروم استان است که مورد لطف و سخاوت و عنایت نظام و دولت قرار گرفته و به شهرستان ارتقا یافته است ان‌شاءالله که با این ارتقا، تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه بهداشت و درمان آن متناسب با شهرستان شدن آن ارتقا یابد.

 او یادآور شد :سه مرکز خدمات جامع سلامت در هلیلان فعال و یک مرکز در حال راه اندازی و بهره برداری است و به لحاظ تجهیزات نیازمند توجه می‌باشد.

کریمی افزود: شبکه بهداشت و درمان جزء اولین اداراتی بود که پس از ارتقا هلیلان از بخش به شهرستان فعالیت خود را آغاز نمود که نشانگر لطف و عنایت ویژه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمات‌دهی مطلوب به مردم شریف این دیار است.

او اضافه کرد: هلیلان نقطه اتصال و تلاقی سه استان ایلام، کرمانشاه و لرستان است که علاوه بر تحت پوشش قرار دادن ساکنان این شهرستان، به مناطق مجاور خود در استان‌های یادشده نیز خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان در ادامه این بحث گفت: با توجه به تحت پوشش قرار دادن ساکنان این شهرستان و مناطقی از استان‌های مجاور، نیاز است این شبکه از ظرفیت‌ها و نقاط قوت ویژه‌ای در حوزه سلامت برخوردار باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: این شهرستان دارای ۱۲ خانه بهداشت و ۴ مرکز خدمات جامع سلامت است که از مجموع مراکز خدمات جامع سلامت سه مرکز فعال و یک مرکز در حال بهره‌برداری و تکمیل می‌باشد.

در جریان بازدید کاوه معراجی و مسئولان استانی و محلی از مرکز جامع خدمات سلامت شهید دستغیب کهره شهرستان هلیلان،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیرمقدم و تقدیر از توجه ویژه معراجی به مناطق محروم استان به ویژه شهرستان تازه تاسیس هلیلان اظهار کرد: شهرستان جدید التاسیس هلیلان در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی به واسطه محرومیت سالیان متمادی؛ دارای نارسایی‌ها و مشکلات بسیاری است که می‌طلبد توجه ویژه‌ای به این شهرستان در این حوزه معطوف گردد.

 علی خورشیدی اعلام کرد: این شهرستان جدید التاسیس به واسطه فاصله زیاد با مرکز استان قطعاً باید پتانسیل و شرایط خدمات‌دهی مناسب و مطابق انتظار مردم شریف این دیار را داشته باشد تا رضایتمندی آنان حاصل گردد.

او بیان کرد: شهرستان هلیلان دارای چهار مرکز خدمات جامع سلامت است.

در ادامه نیز  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هلیلان یکی از شهرستان‌هایی است که از مرکز استان فاصله زیادی دارد بنابراین اگر به آن به لحاظ زیرساختها، امکانات و تجهیزات بهداشتی درمانی توجه ویژه‌ای شود،خدمت ماندگار و بسیار ارزشمندی به مردمان شریف این دیار خواهد بود.

او در ادامه این بحث گفت: شهرستان هلیلان نیازمند این است که به لحاظ بهداشتی درمانی نسبت به گذشته ارتقا یابد و اقدامات مثبت و مناسبی در راستای رفع مشکلات و چالش‌های آن به کار گرفته شود. از جمله احداث مرکز درمان‌ بستر در این شهرستان به واسطه دوری از مرکز و همجواری با استان‌های کرمانشاه و لرستان از نیاز‌های اصلی این شهرستان است.

خورشیدی اضافه کرد: این شهرستان به واسطه عقب‌ماندگی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی و صعب‌العبور بودن؛ در مواقع سوانح و حوادث نیازمند استقرار پایگاه‌های فوریت پزشکی شهری و جاده‌ای است.

او ادامه داد: مرکز جامع خدمات سلامت دهستان پیاز آباد یکی از مراکزی است که در آستانه بهره‌برداری و راه‌اندازی قرار دارد و نیازمند توجه ویژه‌ای است. این مرکز در صورت تجهیز می‌تواند علاوه بر ساکنان این دهستان حتی ساکنان مناطق همجوار را نیز تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی خود قرار دهد؛ لذا تجهیز آن یکی از مطالبات مردمی و اولویت‌های حوزه سلامت بوده که نیازمند مساعدت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.