مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی پایدار به هجده روستای اسفراین با جمعیت ٩هزار و ۵٠٠ نفری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در آیین کلنگ‌زنی این طرح آبرسانی روستایی اظهار داشت: آبرسانی این روستا‌ها پیش از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری از محل سد بیدواز و از ضلع جنوبی شهر اسفراین برنامه ریزی شده بود که اکنون با یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب و با بازبینی در اجرای آن، این پروژه از مسیری کوتاه تری انجام می‌شود.

ساقی افزود: بر اساس این طرح، آبرسانی به مجتمع‌های کوشکی و سینان از منبع سیدجمال الدین شهر اسفراین در فاصله سه کیلومتری روستای سینان انجام می‌شود می‌شود،گفت این پروژه با صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی یکی از مهمترین دستاورد‌های یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی در استان خراسان شمالی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: رونمایی از سند آبرسانی پایدار به روستا‌های خراسان شمالی



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد: با بهره برداری از این پروژه بیش از ۶ هزار نفر ساکنین روستا‌های مجتمع، از مزایای آب شرب سالم بهره مند می‌شوند که اعتبار اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال بوده و از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌گردد.

همزمان با آغاز عملیات اجرایی این طرح، پروژه آبرسانی پایدار و باکیفیت شهرک سلمان فارسی اسفراین به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح نیز ۶۰۰ خانوار این شهرک از آب پایدار و باکیفیت بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.