مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: در ۹ ماه گذشته، حدود ۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان کرمان زکات جمع آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵۹ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان امروز در جلسه ستاد راهبردی زکات استان کرمان گفت: وضعیت تعداد خانوار‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در استان کرمان مطلوب نیست به طوری که ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و این برای استانی با این همه امکانات و ظرفیت‌ها بسیار دردناک است.

او با اشاره به طرح‌های کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد افزود: در بحث زکات باید به مباحث تبیینی بیشتر از تبلیغی توجه شود.

صادقی بیان کرد: در استان کرمان با هماهنگی‌های صورت گرفته، طی ۹ ماه گذشته، ۹۸۷ شورای زکات در روستا‌ها تشکیل شده به طوری که کشاورزان چندین هزار درخت را وقف کرده‌اند.

او تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته حدود ۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۵۹ درصد رشد داشته ایم که ۷۳ درصد زکات جمع آوری شده، صرف امور نیازمندان و بقیه آن ها صرف پروژه‌های عمرانی و عام المنفع شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.