نشست جشنواره خلوت انس با محوریت کتاب خلوت انس مقام معظم رهبری در منزل آیت الله موحدی کرمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر آیت الله حسینی زنجانی با همکاری قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، در راستای عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ نماز، جشنواره‌ای با عنوان خلوت انس برگزار می‌کند. این جشنواره بین المللی با محوریت کتاب خلوت انس مقام معظم رهبری آغاز به کار کرده است.نشست جشنواره خلوت انس عصر یکشنبه ۸ تیرماه در منزل آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد. این عالم ربانی دقایقی درباره اهمیت و عظمت نماز توضیحاتی ارائه کرد.
 
 آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: عبارت خلوت انس عبارت بسیار لذیذی است که از زبان مقام معظم رهبری بیان شده است. هر چه امروز بدبختی گریبان گیر ماست، به دلیل ارتباط ضعیف با خدا و درک نکردن لذت نماز است. بسیاری از مشکلات مانند فساد‌های اقتصادی به این دلیل است که بعضی‌ها لذت معنوی را درک نکردند و سراغ لذت دنیایی رفتند. اگر لذت معنوی را بچشیم بالاترین نعمت را دریافت کرده ایم.تجسم این لذت بیشتر در نماز است. رسول خدا (ص) می‌فرمایند نورچشم من نماز است. متاسفانه عده کمی نماز را با تفکر می‌خوانند. به همین دلیل قرآن می‌فرمایند وای به حال نمازگزارانی که بدون تفکر نماز می‌خوانند؛ بنابراین اولین مسئله این است که ما نماز را درک کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه به اهمیت اجرای فعالیت‌های عبادی و اقامه نماز اشاره کرد و گفت: کمال انسان رویت خداست و باید در حالت نماز این رویت آسمانی اتفاق بیفتد. هر گاه انسان در عبادت و بندگی ذوب شود، خدا به سراغش می‌آید و نجاتش می‌دهد. اینجا مشخص می‌شود چرا وقتی پیامبر اکرم (ص) به معراج رفتند، خداوند متعال خطاب به رسولشان فرمودند: اینجا من و تو هستیم و هیچ چیز غیر از من و تو نیست. پیامبر (ص) هم در پاسخ عرض کرد، خدایا من هم برای تو، هر چه غیر تو را کنار زدم. اینگونه با رهایی از دنیا بندگی درک می‌شود و لذت عبادت درک می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر درباره نماز یاد خدا بودن است. کسی که اهل اقامه نماز باشد، هیچگاه یاد خدا را فراموش نمی‌کند و سراغ گناه و لذت‌های دنیا نمی‌رود. هر مسئولی اگر در هر حالتی یاد خدا باشد مشکلات امروز جامعه اتفاق نمی‌افتد.

پس از صحبت‌های آیت الله موحدی کرمانی، نماینده قرارگاه جهادی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف لوحی را به پاس یادبود تقدیم این عالم ربانی کرد.

گفتنی است این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند آثار‌های خود را در قالب‌های مختلف هنری مانند شعر، نقاشی، دل نوشته و ... به سایت خلوت انس ارسال کنند. اختتامیه جشنواره خلوت انس از عید قربان تا عید غدیر با داوری آثار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن کریم ، خلوت انس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار