عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: حمایت از زعفران‌کاران، جلوگیری از افت قیمت، تنظیم بازار و کوتاهی دست دلال‌ها هدف اصلی از خرید حمایتی زعفران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس علی‌آبادی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست شورای تعاونی روستایی  خراسان رضوی گفت: به طور قطع مردم فهیم و کشاورزان زحمتکش می‌دانند که شرایط اقتصادی و فشار موجود ناشی از شیوع کرونا و مشکلات و توقف ایجاد شده در صادرات زعفران مهمترین دلایل تاخیر در پرداخت مبالغ باقیمانده مطالبات زعفران‌کارانی است که محصول خود را به این سازمان تحویل داده‌اند.

وی ادامه داد: تا کنون با بیش از پنج هزار نفر از ۹ هزار و ۵۰۲ کشاورز خراسان رضوی که محصول خود را تحویل داده‌اند به صورت ۱۰۰ درصد تصفیه حساب شده و باقیمانده کشاورزان هم معادل ۷۲ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: باقی مطالبات نیز طی هفته‌های آینده و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار و پرداخت می‌شود.

علی آبادی افزود: راه افتادن دوباره صادرات این محصول و نیز خرید محصول در بورس از دیگر شیوه‌ها و راهکار‌های پرداخت باقیمانده مطالبات زعفران‌کاران است.

بیشتر بخوانید: لزوم راه اندازی یک بازار سرمایه مستقل  در مشهد

وی ادامه داد: کشاورزان آزاد هستند که محصول خود را به هر فردی که بخواهند بفروشند، اما زمانی که واسطه‌ها با تداخلاتی که انجام می‌دهند اقدام به کاهش قیمت می‌کنند فضا و قیمت به ضرر کشاورز و تولیدکننده می‌شود و خرید محصول با قیمت بالا از سوی سازمان تعاون روستایی موجب افزایش قیمت خرید در بازار هم می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی ایران گفت: تحمل این همه فشار و سختی در حالی صورت میگیرد که اگر امروز زعفران در بازار فروخته شود به راحتی میتوان باقی مطالبات زعفرانکاران را پرداخت کرد، اما این امر به قیمت زعفران امسال لطمات جبران ناپذیری وارد می‌کند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.