شهردار خرمشهر گفت: زمان مشخصی برای پرداخت مطالبات کارگران شهرداری خرمشهر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،داوود دارابی شهردار خرمشهر در خصوص مطالبات کارگران  این شهرداری گفت: تعدادی از کارگران ،کارگر پیمانکار و قسمتی هم کارمندان خود شهرداری هستند که چند ماه است که مطالبات خود را دریافت نکرده اند که این خود به دو بخش تقسیم می شود.

او با اشاره به  مطالبات کارگری در حوزه پیمانکاری  تصریح کرد: شهرداری بدهی به پیمانکار ندارد و پیمانکار باید طبق قرارداد ،  سه ما استقلال مالی از خود قرار میداد که این کار انجام نشده است و این امر باعث عقب افتادن دوماه از حقوق کارگران پیمانکاری شده است .

شهردار خرمشهر  افزود: ما تمامی حقوق را به پیمانکاران دادیم تنها دوماه باقی مانده است اگر پیمانکار مطالبات معوقه کارگران را پرداخت نکند ما مجبور به پرداخت حقوق کارگران خواهیم بود  تا حق کارگری ضایع نشود .

دارابی گفت: پیشنهاد ما این است که برای تمامی کارگر ها در بانک حساب باز کنیم و بجای واریزی پول به حساب پیمانکار به حساب کارگران واریز شود ولی این امر مستلزم ارائه لیست حقوقی پرسنل  از سمت پیمانکار است   .

پرداخت حقوق پرسنل شهرداری

او در خصوص مطالبات معوقه پرسنل شهرداری افزود:معوقاتی که پرداخت نشده است ریشه در چند مطلب دارد، اول اینکه در آمد شهرداری خرمشهر از ارزش افزوده، آلایندگی و میزان بسیار متخصری از فروش پروانه است.

دوم: هزینه حاصل از موارد ذکر شده  تنها ۴ میلیارد تومان است در صورتی که حقوق شهرداری ۶ میلیارد تومان می‌باشد .

سوم اینکه این هزینه پاسخگوی حقوق شهرداری خرمشهر نیست و مدام در حال کسری آوردن هستیم.

شهردار خرمشهر ادامه داد: دو هفته گذشته از منطقه آزاد اروند درخواستی کردیم و دستور مساعدی دادند که اگر پرداخت شود مقداری از حقوق عقب افتاده را جبران می کنیم.

او در پایان درباره زمان دقیق واریز مطالبات معوقه شهرداری خرمشهر گفت: الان در شهرداری هیچ ورودی و منبع مالی وجود ندارد و زمان دقیقی نمی توان تعیین کنیم که چه زمانی حقوق کارگران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.