مامور سابق تشکیل کابینه عراق در واکنش به بازداشت نیرو‌های الحشدالشعبی تاکید کرد این کشور مدیون این نیروهاست و مردم به لطف الحشدالشعبی در امنیت زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری العهد، محمد توفیق علاوی سیاستمدار و مامور سابق تشکیل کابینه عراق به حادثه حمله به مقر نیرو‌های الحشد الشعبی در جنوب بغداد و بازداشت شماری از این نیرو‌ها واکنش نشان داد.

وی گفت: الحشدالشعبی دستاورد‌های بزرگ و مهمی کسب کرده است و ما مدیون الحشد الشعبی هستیم و به فضل آن در امنیت زندگی می‌کنیم.

علاوی افزود: نباید الحشدالشعبی را به علت جدایی برخی از آن سرزنش کنیم. طرحی وجود دارد تا بین ملت عراق فتنه انگیزی کند.

نامزد سابق نخست وزیری عراق تاکید کرد: هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح برای سرکوب فتنه، مداخله مثبتی کرد. مشکل ارتباطات در عراق پایانی ندارد.

از سوی دیگر، احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف فتح اعلام کرد که الحشدالشعبی به وجود آمد که باقی بماند و باقی خواهد ماند. او مقابله با سیاسی کردن تظاهرات و موج سواری بر آن از سوی داخل و خارج از کشور را خواستار شد.

سخنگوی ائتلاف فتح به تلاش‌های بی وقفه الحشدالشعبی در مبارزه با کرونا در کشور با تمامی امکانات محدودی که در دست دارد و قبول مسئولیت دفن قربانیان پرداخت.

نمایندگان پارلمان عراق معتقدند آمریکا این عملیات را به نیرو‌های عراقی دیکته کرده است و به دنبال ایجاد بهانه‌ای برای ماندن در این کشور است و پیش از این نیز بار‌ها نیرو‌های الحشدالشعبی را هدف قرار داده بود و هم اکنون از هر فرصتی برای تفرقه افکنی میان نیرو‌های عراقی سوء استفاده می‌کند.

نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق پنجشنبه هفته گذشته به یکی از تیپ‌های الحشد الشعبی (نیرو‌های بسیج مردمی عراق) حمله و تعدادی از نیرو‌های آن را دستگیر کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار