رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: بیشترین گزارش‌های غرق‌شدگی طی ۳ ماهه نخست امسال در استان کرمان در استخر‌های کشاورزی، سد‌ها، مسیر رودخانه‌ها ودر محل آبشارهااست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد صابری، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از غرق شدن ۱۶ نفر در سه ماهه نخست امسال در استان کرمان خبرداد و گفت: این جان‌باختگان در رده‌های سنی ۵ تا ۳۵ سال قرار دارند.

او افزود: بیشترین گزارش‌های غرق‌شدگی در استخر‌های کشاورزی، سد‌ها (به ویژه سد‌های خاکی)، مسیر رودخانه‌ها و حوضچه‌های موجود در محل آبشارها است.

صابری تصریح کرد: برای شنا در دریا، دریاچه، رودخانه و سد علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگی‌های آب را نیز شناخت که یکی از این مهارت‌ها تشخیص جریان شکافنده است که تشخیص زمان تشکیل آن برای افراد عادی دشوار است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان بیان داشت: در صورت ناآشنایی با فنون نجات غریق و مواجهه با صحنه غرق‌شدگی، لازم است ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن‌های سازمان‌های امدادی (۱۱۲، ۱۱۵ و ۱۲۵) تلاش کنید تا با ابزاری همانند چوب، طناب، حلقه نجات یا زنجیره انسانی به فرد در حال غرق شدن کمک کنید و او را به نزدیک‌ترین فضای ایمن انتقال دهید.

صابری گفت: کودکان خود را هرگز تنها نگذارید، از شنا کردن پس از مصرف دارو‌هایی که موجب خواب‌آلودگی و شل شدن عضلات می‌شود و همچنین شنا کردن در مکان‌هایی که مجهز به امکانات امدادی و تحت نظارت نجات غریق نیستند، خودداری کنید. همچنین از شیرجه زدن در آب‌های که عمق آن نامشخص است، بپرهیزید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.