دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا گفت: دولت نسبت به حمایت از مراکز تحقیقی و تولیدی در زمینه تولید واکسن و تجهیزات پزشکی توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با سی‌وسومین سالروز جنایت صدام در سردشت، همایش ملی «پدافند شیمیایی» به همت سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: تقویت و توسعه ظرفیت و ارتقا آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی شیمیایی، زیستی و اکوتروریستی را یکی از راهبردهای پدافند شیمیایی در کشور است.

او افزود: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه و هوشمند و همچنین رصد و پایش محیطی برای آشکارسازی، هشدار و ارزیابی انواع تهدیدات شیمیایی، میکروبی و محیط زیستی، باید به شکل جدی در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گیرد.

سرلشگر صفوی توجه به مراکز آموزشی کشوری و لشکری را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مراکز آموزشی باید به کسب دانش‌های تخصصی و فناوری‌های جدید مرتبط با این نوع تحقیقات توجه داشت، همچنین دولت نسبت به حمایت از مراکز تحقیقی و تولیدی در زمینه تولید واکسن و تجهیزات پزشکی توجه داشته باشد.

او یادآوری کرد: اگر در ماجرای مقابله با کرونا، نیروهای مسلح به کمک دولت نمی‌آمدند مقابله با کرونا برای دولت بسیار مشکل‌تر از آنچه می‌شد که تا امروز انجام شده است.

سرلشکر صفوی گفت: در حال حاضر یک معاونت تحت عنوان معاونت بهداشت و درمان در ستاد کل نیروهای مسلح داریم. پیشنهاد می‌کنم که یک مرکز تحت عنوان فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود.


بیشتر بخوانید


آمادگی خوبی برای مقابله با سلاح‌های شیمیایی داریم

در ادامه علیرضا جلالی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (ص) اظهار کرد: در دهه گذشته اقدامات خوبی توسط سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با سلاح‌های شیمیایی شروع شد به نحوی که امروز آمادگی خوبی برای مقابله با این سلاح‌ها در کشور بوجود آمده است، البته تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.  

او افزود: بیمارستان بقیه‌الله دارای اورژانس مصدومان شیمیایی و مصدومان ترومایی است و علاوه بر این به قطب مصدومان شیمیایی تبدیل شده است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (ص) ادامه داد: در زمانی که مجروحان مدافعین حرم به این بیمارستان منتقل می‌شدند توانستیم بواسطه در اختیار داشتن اورژانس مورد اشاره ۱۰ هزار نفر از مجروحان مدافعان حرم را پذیرش و درمان کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.