معترضان به شرایط اقتصادی در لبنان پرچم آمریکا را به دلیل نقش واشنگتن در این بحران به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از جوانان لبنانی در واکنش به دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در راه انداختن جنگ اقتصادی علیه کشورشان و جریان مقاومت و همچنین اظهارات سفیر آمریکا در بیروت، پرچم‌های آنان را آتش زدند.

بر این اساس، لبنانی‌ها عامل کاهش ارزش پول ملی کشورشان را آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران داخلی آن‌ها می‌دانند و تحریم‌های واشنگتن علیه مقاومت را محکوم کردند. فعالان فضای مجازی در ‏لبنانی هم با راه انداختن پویشی با هشتگ ‎#عو_کر نسبت به اظهارات سفیر آمریکا موضع گرفتند و با انتشار تصاویری مثل انفجار سفارت آمریکا در بیروت که در ۱۸ آوریل ۱۹۸۳ رخ داد، و پرچم‌های آتش گرفته آمریکا، اعتراض خود را نشان دادند.

پیشتر دورتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت در اظهاراتی مغرضانه ادعا کرده بود حزب الله میلیارد‌ها دلار از خزانه دولت را برای خود برداشته است. مردم لبنان معتقدند با نگاه به ثروت سیاستمداران حمایت شده توسط آمریکا مشخص می‌شود که چه کسی میلیارد‌ها دلار از جیب مردم لبنان را ربوده است.

اخیرا چند پرونده در دستگاه قضایی لبنان به جریان افتاده که نشان می‌دهد طی مدت ۵ ماه از سپتامبر ۲۰۱۹ تا فوریه سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۲ میلیارد دلار از بانک‌های لبنان به بانک‌های خارجی انتقال داده شده و نام برخی مقام‌های بلند پایه لبنان که وابسته به جریان غربی عربی بودند به عنوان متهمان اصلی مطرح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار