معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت : هنرجویان شاخه کاردانش رتبه‌های دوم و سوم کشوری را در مسابقات علمی کاربردی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت : هنرجویان شاخه کاردانش در مسابقات علمی کاربردی کشور که به صورت همزمان در استان هرمزگان برگزار شد در رشته‌های خیاطی، امور اداری و زراعت شاخه کاردانش رتبه‌های دوم و سوم کشوری را کسب کردند.

او گفت : این مسابقات به صورت دوسالانه در کشور از سطح هنرستان، شهرستان و استان در بین ۹۶۵۶۱ هنرجو در سال ۹۸ برگزار گردید و از بین ۲۲۶ هنرجو که به مرحله نهایی راه پیدا کردند در بخش تئوری و عملی این هنرجویان خوش درخشیدند.

بسامی افزود : کسب این افتخارات نشان می‌دهد استان کرمانشاه پتانسیل افزایش جذب هنرجو با توجه به نیاز و آمایش سرزمینی را دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی بر اساس مسیر تعبیه شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام برداشت.

معاون آموزش متوسطه افزود: معاون آموزش متوسطه و مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت متبوع و همچنین معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از مدیرکل آموزش و پرورش و همکاران در استان بابت کسب رتبه‌های برتر توسط هنرجویان تقدیر و تشکر کردند.

آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان از آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۵ تیرماه جاری خبر داد.

 فرزاد سهیلی گفت: برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و جهش تحصیلی در قالب ۳۹ پایگاه ثابت و سیار یک پایگاه تخصصی و با حدود ۱۵۰ نیروی انسانی متخصص، از ۱۵ تیرماه ۹۹ به صورت هماهنگ در سراسر استان آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

او افزود: این زمان قابل تمدید نیست و زمان آغاز برنامه سنجش کودکان پیش‌دبستانی از اول مهرماه سال جاری می‌باشد.

سهیلی ضمن اشاره به این‌که پایگاه‌ها مجهز به دستگاه و مواد ضدعفونی کننده هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عوامل پایگاه‌ها و خانواده‌های مراجعه کننده از جمله: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ... الزامی است.

او گفت: ثبت سامانه‌ای و نوبت‌دهی دانش‌آموزان از طریق مدارس، همراه داشتن مدارک خاص از جمله: شناسنامه نوآموزان و والدین آنان، کارت سلامت نوآموز، برگه معرفی نامه مدارس، داشتن سن شش سال تمام (تا ۳۱ شهریورماه ۹۹ شش سال تمام) و ... از شرایط سنجش نوآموزان است، ضمنا همراهی یکی از والدین (پدر یا مادر) همراه نوآموز الزامی می‌باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.