اوحدی گفت: بیش از ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم و بیش از ۲ هزار جانباز شیمیایی از شرایط سختی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره تجلیل از جانبازان و شهدای شیمیایی، نفس‌های سوخته و تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی که امروز ۷ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، دنیا به جمع بند‌هایی رسید که سازمانی را تشکیل دهد با عنوان اینکه از جنگ‌های بین المللی و بروز جنگ‌های بین کشور‌ها جلوگیری کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دنیا از جنگ جهانی دوم به بعد به ۲ قطب تقسیم شد.

او گفت: با این تقسیم بندی آمریکا و آن شرایطی که در جنگ جهانی دوم پیش آمده بوده، آمریکا امکانات در اختیار خود را برای غارت کشور‌های دنیا در اختیار قرار گرفت.

اوحدی با بیان اینکه امروز در سالگرد شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران هستیم، گفت: ترور کاملا هوشمندانه‌ای در اتاق فکر آمریکا طراحی شده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:جنگ مراحل مختلفی داشت و در سال ۵۷ جنایت‌هایی در خرمشهر رخ داد که در طول تاریخ و هیچ دوره‌ای شاهد نبودیم.

او با بیان اینکه کشور ما با عزت و سربلندی سختی‌ها را طی کرد و در حال حاضر شاهد پیروزی‌هایی هستیم، ادامه داد: در سال ۶۳ دشمنان دیدند هیچ راهی نمی‌تواند سد راه مردمی شود که عزمشان دفاع از نظام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ۱۸۰۰ تن انواع بمب شیمیایی را در شهر‌ها و جبهه‌ها برای بمباران استفاده کردند و در روز ۸ تیرماه هم آن اتفاق در سردشت رخ داد.

او گفت: امروز بیش از ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم و بیش از ۲ هزار جانباز شیمیایی از شرایط سختی برخوردارند.

اوحدی افزود: امروزه آمریکایی‌ها دریغ دارند از دارو‌هایی که ما نیاز داریم و تحریم دارو و ساده‌ترین امکانات را ایجاد کرده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز جانبازان و قربانیان را از کوچک‌ترین حقوق هم محروم کرده اند و از ورود ساده‌ترین امکانات در قالب تحریم جلوگیری کرده‌اند.


بیشتربخوانید


اوحدی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی از دارو‌های جانبازان نیز خودداری می‌کند، گفت: امروز به برکت خون شهدا اقتداری بالایی پیدا کردیم و راه هر گونه تجاوزی به کشور بسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار