مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از خرید تضمینی ۱۱۴ هزار و ۸۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد و گفت : پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران استان در دستور کار دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماشاءالله ارویسی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید تضمینی ۱۱۴ هزار و ۸۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم استانی خبر داد و گفت : با شروع برداشت گندم از مناطق معتدل استان این میزان گندم تاکنون توسط ۴۱ مرکز خرید در مناطق گرمسیر و معتدل استان خریداری و در سیلو‌های استاندارد، ذخیره‌سازی شده است.

او از خرید توافقی بیش از ۳۸ هزار تن گندم از کشاورزان توسط کارخانه‌های تولید ماکارونی کشور خبر داد و گفت : با احتساب این میزان خرید گندم جمع کل خرید تضمینی و توافقی استان به رقم ۱۵۳ هزار و ۲۷ تن رسیده است که در مجموع تا‌کنون شاهد رشد ۱۵ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان بوده‌ایم.

او در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران هم استانی، افزود: در سالی که با فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید مزین شده است، برنامه اصلی دولت حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد انگیزه مضاعف در بین تولید کنندگان است، لذا شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز تمام سعی خود را به‌کار بسته تا با پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان گندمکار گام بزرگی را در حمایت از تولید و در نتیجه ادامه روند خودکفایی در تامین گندم مورد نیاز مصرف داخلی کشور بردارد.

ارویسی ادامه داد: تنها در استان کرمانشاه و ظرف یک‌ماه گذشته بالغ بر ۱۴۹ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان از مطالبات کشاورزان هم استانی از طریق بانک عامل به حساب آن‌ها واریز شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.