نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد ۴۳ درصد از مرگ‌های ناشی از کرونا در آمریکا، مرتبط با خانه‌های سالمندان در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری نیویورک تایمز امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد ۴۳ درصد از مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در آمریکا، مرتبط با خانه‌های سالمندان در این کشور است.

بر پایه این گزارش، دست کم ۵۴ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان در آمریکا طبق داده‌های بدست آمده از سوی نیویورک تایمز بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. تا ۲۶ ژوئن این ویروس بیش از ۲۸۲ هزار نفر و نزدیک به ۱۲ هزار مرکز را به خود آلوده کرده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، ساکنان خانه‌های سالمندان در خطر بالاتری در خصوص ابتلا و یا مرگ ناشی از کرونا قرار دارند.

همچنین بر این اساس، در دست کم ۲۴ ایالت می‌توان مرگ‌های مرتبط با مراکز سالمندان را مشاهده کرد که شمار ساکنان و کارکنان آن‌ها که فوت کرده اند، به نصف و یا بیشتر از نصف تمامی افرادی می‌رسد که بر اثر این ویروس در آمریکا جان باخته اند.

گفتنی است طبق آمار‌های رسمی، تا کنون بیش از دو میلیون و ۵۵۳ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۱۲۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. هم اکنون آمریکا با این تعداد موارد ابتلا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است.

همچنین برزیل با ثبت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار مورد ابتلا رتبه دوم، و روسیه با ثبت بیش از ۶۲۷ هزار نفر رتبه سوم را از آن خود کرده است.

گفتنی است تا کنون بیش از ۹ میلیون و ۹۳۵ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۴۹۷ هزار نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار