مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام اینکه آتش در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» پاوه همچنان شعله‌ور است، گفت : آتش‌سوزی در این منطقه از روز پنجشنبه آغاز شده و باوجود چندین بار مهار، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست، گفت : آتش سوزی در منطقه حفاظت شده از ساعات اولیه بامداد پنجشنبه پنجم تیرماه آغاز شده و در ۲ روز اخیر چندین بار از سوی نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها مهار گردید، اما به دلیل وزش باد آتش باز هم شعله‌ور شد.

او گفت : متأسفانه باوجود تلاش تمامی مسوولان شهرستان، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی، سازمان‌های مردم نهاد به ویژه انجمن محیط زیستی ژیوا، نیرو‌های مردمی دوستدار طبیعت و نیرو‌های نظامی و محیط بانان محیط زیست شهرستان‌های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی همچنان آتش سوزی در منطقه ادامه دارد.

یاوری افزود: باتوجه به سخت گذر بودن و مرزی بودن منطقه و شرایط سخت برای کنترل آن، شعله‌های آتش پس از چندین مرحله اطفا دوباره شعله ور شد.

او ادامه داد: نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی و مردمی اکنون در قسمت پایین این منطقه در حال مهار آتش هستند و برای مهار قسمت‌های بالایی نیز منتظر آتش نشانی پاوه هستیم.

او با بیان اینکه امسال تاکنون این دومین آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده است، گفت: هنوز میزان دقیق خسارات و آتش سوزی این منطقه برآورد نشده و پس از مهار کامل میزان خسارات را بررسی و اعلام خواهیم کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.