مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران پروژه‌های شاخص گردشگری در اردبیل اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در نشست با رئیس جامعه هتلداران و استاندار اردبیل گفت: ما آماده حمایت و همکاری با تشکل‌های استان به ویژه جامعه هتلداران در راستای رونق هر چه بیشتر در بخش گردشگری هستیم.

او با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان اردبیل افزود: هر سرمایه‌گذاری تمایل به احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره و نیز پروژه‌ها و مجتمع‌های شاخص گردشگری در استان داشته باشد، تسهیلات و اعتبارات ویژه در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل قابلیت‌های بسیار بالایی در بخش گردشگری داشته و در زمینه توسعه زیرساخت‌های در این حوزه اقدامات شاخصی انجام شده است و نیازمند تبلیغ و معرفی هر چه بیشتر این اقدامات و زیرساخت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه تشکل‌های گردشگری همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

فلاحی از برنامه‌ریزی برای تحقق شعار اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری کشور خبر داد و گفت: در راستای دستیابی اردبیل به سهم خود در حوزه گردشگری هدفگذاری‌های اساسی انجام شده و برنامه‌های مختلفی در دست اجراست تا بتوانیم شاهد تحقق این شعار در موعد مقرر باشیم.

او با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ عنوان کرد: با توجه به اینکه در کنار گردشگری داخلی استان اردبیل، ثبت تردد سالانه بیش از یک میلیون و ۶۴۸ هزار از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار ظرفیتی مهم برای رونق گردشگری خارجی به ویژه در حوزه گردشگری سلامت به شمار می‌رود، می‌توانیم از این قابلیت مهم برای توسعه استان بهره‌برداری کنیم که برای تحقق این مهم هدفگذاری‌های اساسی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: آغاز احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جاده‌های دسترسی به مناطق گردشگری، احداث کمربند طلایی سبلان، احداث چهار پل معلق در استان، وجود ۲۲۰ واحد اقامتی گردشگری، خروج گردشگری استان از حالت فصلی، احداث دو پیست اسکی و افتتاح سه پیست تا سال ۱۴۰۰ بخشی از اقدامات انجام شده برای توسعه بخش گردشگری استان اردبیل است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.