به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت لازمه توسعه گردشگری استان را توسعه زیرساختها و گسترش تبلیغات دانست و گفت : باتوجه به در پیش بودن رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ میتوانیم با افزایش زیرساختها و تبلیغات و بازاریابی به گردشگری استان تحرک قابل توجهی ببخشیم.
او با بیان اینکه برای تحقق این هدف مشارکت سایر دستگاهها ضرورت دارد، گفت : بر این اساس، طی روزهای گذشته با سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن چهار تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد کردهایم که به امضای اداره کل میراث فرهنگی، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاههای مذکور رسیده است.
معاون گردشگری استان افزود: طبق یکی از این تفاهم نامهها سازمان جهاد کشاورزی تا سال آینده ۱۵ رویداد گردشگری در حوزههای کشاورزی، محصولات باغی و شیلاتی برگزار میکند.
او ادامه داد: در تفاهم نامهای که با محیط زیست منعقد کردهایم، این اداره کل یک رویداد بزرگ گردشگری با عنوان "انرژی پاک و دهکده ارگانیک" در قالب همایش برگزار خواهد کرد.
صابر افزود: در این همایش در خصوص راهکارهای توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیتهای محیط زیست و نحوه ایجاد دهکده گردشگری ارگانیک در استان بحث و گفتگو میشود.
او گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت آموزش و پرورش هم برای تبلیغ گردشگری استان بویژه رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ استفاده کنیم، با این اداره کل هم تفاهم نامهای منعقد کردهایم تا به مخاطبین گسترده خود اعم از دانش آموزان و خانواده هایشان این رویداد مهم را معرفی کند.
معاون گردشگری استان افزود: قطعا گسترش فرهنگ گردشگری بین دانش آموزان و خانوادههایشان میتواند رونق گردشگری استان را هم به دنبال داشته باشد.
او گفت: علاوه بر حوزه تبلیغی و بازاریابی، در حوزه فراهم کردن زیرساختها هم تفاهم نامهای با بنیاد مسکن داشتهایم تا در ۷۴ روستای هدف کرمانشاه ۲۰۲۰ برخی زیرساختهای مورد نیاز برای حضور گردشگران را فراهم کند.
صابر گفت: در این چهار تفاهم نامه، دستگاههای اجرایی مربوطه مکلف شدهاند به مدت یکسال در سربرگ مکاتبات اداری خود لوگو و شعار کرمانشاه ۲۰۲۰ را درج کنند .
انتهای پیام/د