سید نصرالدین صالحی از صدور حکم حبس برای سرشبکه‌های اغتشاشات آبان ۹۸ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادگستری شاهین‌شهر و میمه  به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شددر خصوص سرنوشت اغتشاشگران آبان ۹۸ گفت:  حکم حبس برای سرشبکه‌های اغتشاشات آبان  ۹۸ در شاهین‌شهر که با برنامه‌ریزی دقیق و قبلی اقدام به تخریب اموال عمومی کردند صادر و پس از تأیید نهایی دادگستری، اجرا می‌شود.

او، با اشاره به بستر فضای مجازی و ظرفیت‌ها و مسائل آن در شهرستان، افزود: فعالیت رسانه‌ها در چارچوب قانون جمهوری اسلامی و پرهیز از نشر اکاذیب، تهمت، افترا و توهین به مقامات رسمی و عموم مردم با انتقاد‌های مفید و سازنده بلامانع است.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی از رسانه‌های شاهین‌شهر، تاکید کرد: بر طبق مفاد ۷۴۴ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی در سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی به عمد یا بازنشر عمدی به نحوی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی خسارات مادی و معنوی داشته باشد جرم بوده و علاوه بر اعاده حیثیت، محکومیت از ۹۱ روز تا ۲ سال حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات را در بردارد.

مبارزه قاطعانه با پدیده سگ گردانی و قلیان

صالحی، با اشاره به مطالبه مردم متدین و فرهنگی شهرستان، در خصوص عرضه قلیان و سگ گردانی، افزود: دادستانی برای تحقق حقوق عامه با همیاری و همکاری ادارات و سازمان‌ها در شهرستان اقدام به جمع‌آوری عرضه قلیان کرد، همچنین دستورات لازم در راستای مبارزه و مقابله قاطعانه با پدیده سگ گردانی و تولید و توزیع مشروبات الکلی اتخاذ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه، با بیان ارائه خدمات ۱۳ شعبه حل اختلاف در شهرستان، افزود: در شهرستان ۲ شورای حل اختلاف صلحی و ۱۱ شورای حل اختلاف حکمی خدمات ارائه می‌کنند که اولویت اول همه شورا‌های حل اختلاف ایجاد صلح و سازش است و در صورت میسر نشدن اختیار صدور حکم در پرونده‌هایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان تفویض شده است.

او، با اشاره به ۱۵ درصد صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی شورای حل اختلاف، گفت: بر طبق آمار‌ها این میزان بسیار کم بوده و در راستای افزایش آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و تدابیر مدبرانه اندیشیده شود.

 انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.