کارگروه تخصصی آسیب های اجتماعی با مشارکت سازمان های مردم نهاد با محوریت پیشگیری از اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: موضوع آسیب های اجتماعی و روش های مقابله با آن از موضوعات با اهمیت است که برای حل آن نیازمند همکاری مستقیم خانواده ها و متولیان امور اجتماعی در حل آسیب های اجتماعی است و سمن ها با دریافت آموزش ها و اطلاعات به روز نقش موثری در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: پلیس با مجاهدت شبانه روزی خود در خصوص اعتیاد و کاهش آسیب به خانواده ها تلاش فراوانی داشته و اقدامات انتظامی و اجتماعی بسیاری در سطح مناطق حاشیه نشین و پرخطر اجرا شده است.

 سرهنگ قاسم پور با بیان این که خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی نقش به سزایی در فرایند پیشگیری دارد، افزود: تمرکز بر مهار های تربیتی به والدین و آموزش مهارت های زندگی نظیر تصمیم گیری حل مشکل و مهارت دوست یابی به جوانان و نوجوانان باید در اولویت برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرد، بنابراین؛ علاوه بر خانواده ها که با آموزش و آگاهی بخشی به فرزندان خود نقش مهمی در این رسالت ایفا می کنند، مدرسه و محیط جامعه نیز رسالت مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارند.

او گفت: امیدواریم در سال جاری با کمک و همیاری سازمان های مرد نهاد در امر آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب برگزاری نمایشگاه، جلسات سخنرانی، برگزاری جلسات تخصصی با افراد رها شده، آگاهی بخشی و مشاوره در نقاط حاشیه نشین بتوانیم گامی موثر در راستای اجرای برنامه های پیشگیری از مواد مخدر برداریم.

انتهای پیام /خ .د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.