بختیاری جزئیات امضای تفاهم نامه احداث تصفیه خانه خرگوش دره را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران در آیین امضای تفاهم نامه ساخت تصفیه خانه بین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با شهرداری تهران به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: امروز مسائل فی مابین شهرداری و شرکت آبفا نیست که حل نشده باشد و این اتفاق به یمن رابطه خوب شهرداری با شرکت آب و فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران افزود: تفاهم نامه‌ای به امضا رسید که مشکلات بین شهرداری و آبفا در مرجعی غیر مطرح نشود و موضوعات در کمیته‌ای ویژه بررسی شود.

بختیاری ادامه داد: بعد از اجرای طرح فاضلاب تهران یکی از مشکلات نسبت به استفاده آب‌های زیر زمینی شهر تهران است و باید گفت درست اجرا نکردن فاضلاب مشکل ایجاد می‌کند و در ادامه باید دانست که اجرای فاضلاب نیز دارای چالش است.

او بیان کرد: در آینده بعد از اجرای طرح فاضلاب تهران نمی‌توانیم میزان آبی که امروز برداشت می‌کنیم رابرداشت کنیم و پس از جلسه‌های فی مابین مشخص شد برداشت‌های شهرداری برای آبیاری از آب‌های زیر زمینی از پساب باشد و امیدواریم با احداث تصفیه خانه خرگوش دره سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار منطقه ۲۲ قرار می‌گیرد تا آبیاری فضای سبز شهری انجام شود.

مدیر عامل شرکت‌ای و فاضلاب استان تهران افزود: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بسیار پیگیر به سرانجام رسیدن تفاهم نامه احداث تصفیه خانه بود و در ادامه نیز مطالبه گری به حقی از سوی شورای شهر تهران انجام شد.

بختیاری ادامه داد:این جلسه در واقع اولین گام عملی در جهت اجرای نگرانی‌های شورای شهر تهران است و گام دوم نیز به سمت احداث تصفیه خانه در منطقه ۴ خواهیم رفت و ما در ۵ سال آینده به دنبال این هستیم آب تصفیه خانه جایگزین آب خام جهت آبیاری فضای سبز شود.

او بیان کرد: شبکه فاضلاب تهران بالای ۹۰ درصد احداث شده است و در شهر تهران ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب احداث شده است و این وعده را می‌دهم که طرف مدت ۳ ماه آینده تصفیه خانه فیروز بهرام نیز تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت‌ای و فاضلاب استان تهران افزود: با اجرای این تصفیه خانه برابری شبکه ایجاد می‌شود و این بدین معناست که به اندازه آب ورودی تصفیه خانه خواهیم داشت.

او بیان کرد: بعد از اجرای تصفیه خانه خرگوش دره می‌توانیم تصفیه خانه‌ را به سمت محلی بودن سوق دهیم که آب آن در همان منطقه مصرف می‌شود و لازم نیست آب پمپاژ و انتقال داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار