دادگاهی در آمریکا اقدام رئیس‌جمهور این کشور در تخصیص بودجه اختصاصی پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، دادگاهی در سانفرانسیسکو طی حکمی تخصیص بودجه پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا برای ساخت دیواری مرزی با مکزیک از سوی دولت دونالد ترامپ را نقض قانون اساسی اعلام کرد.

سه قاضی دادگاه استیناف سانفرانسیسکو در حکمی اعلام کردند دولت فاقد اختیارات قانونی مستقل برای صدور مجوز انتقال بودجه است. دادگاه سانفرانسیسکو با استناد به قانون اساسی آمریکا، اقدام دولت ترامپ برای انتقال بودجه وزارت دفاع به ساخت دیوار مرزی را مصداقی از جذب بودجه بدون دریافت مجوز اعلام کرد.

با توجه به حکم دادگاه سانفرانسیسکو انتظار می‌رود که وزارت دادگستری آمریکا آن را جهت بررسی به دیوان عالی این کشور ارجاع دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنان بر تداوم ساخت و ساز دیوار مرزی به عنوان یکی از وعده‌های انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ تاکید دارد تا جایی که بخشی از بودجه پنتاگون را نیز به این کار اختصاص داد. اما از سوی دیگر دموکرات‌ها تا حدودی آینده سیاسی خود را در تلاش برای ممانعت از ساخت بودجه دیوار مرزی می‌بینند.

ترامپ پس از ناکامی در همراه کردن کنگره برای تخصیص بودجه بیشتر برای ساخت دیوار مرزی، تصمیم به تامین اعتبار آن از طریق بودجه ساخت و ساز پنتاگون گرفت. او با اضطرار ملی خواندن ساخت دیوار مرزی، استفاده از بودجه پنتاگون را برای اینکار توجیه کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در طرح بودجه سال ۲۰۲۰ درخواست نزدیک به ۹ میلیارد دلار برای بودجه ساخت دیوار مرزی را مطرح کرد.

این میزان بودجه شش برابر بیشتر از مقدار بودجه‌ای است که از سوی کنگره در دو سال مالی گذشته به پروژه ساخت دیوار مرزی اختصاص یافته است و ۶ درصد نیز بیشتر از میزانی است که ترامپ امسال به خاطر آن متوسل به اعلام حالت فوق العاده در این کشور شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار