بیشترین پرونده‌های حقوقی در حال رسیدگی در دادگاه عمومی بخش دیهوک، مربوط به رسیدگی به درخواست‌های طلاق توافقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سنجری رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش دیهوک با ابراز نگرانی از افزایش پرونده‌های طلاق گفت: بیشترین پرونده‌های حقوقی مربوط به دعاوی طلاق به درخواست زوجه آن هم طلاق توافقی است که متاسفانه با توجه به جمعیت بخش دیهوک، میزان پرونده‌ها نسبت به سایر پرونده‌های قضایی زیاد و نگران کننده است.

او  افزود: در بررسی‌های قضایی انجام شده، علت عمده طلاق، اعتیاد به مواد مخدر و اعتیاد به استفاده از فضای مجازی است.

سنجری از همشهریان خواست برای تحکیم بنیان نهاد خانواده نسبت به معاشرت فرزندان خویش در فضای مجازی بیش از پیش حساس بوده و نظارت همراه با تعلیم داشته باشند که تا گرفتار آسیب‌های اجتماعی نشوند.


بیشتر بخوانید


رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش دیهوک همچنین به پرونده های کیفری در دست بررسی هم اشاره کرد و گفت: مهمترین پرونده‌های کیفری در خصوص رانندگی بدون گواهینامه، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر حوادث کار و تصادف است که با توجه به این که بخش دیهوک در شاهراه مواصلاتی چندین استان قرار دارد اکثر پرونده‌ها مربوط به افراد رهگذر و غیر بومی است.

دادگاه عمومی و انقلاب بخش دیهوک ۲۰ آبان ۱۳۹۸ راه اندازی شد که هزار و ۵۸ پرونده ثبت و بخش اعظمی از آن‌ها مختومه شده و ۱۴۰ پرونده نیز در حال رسیدگی و اجرای حکم است. رونده ثبت و بخش اعظمی از آن ها مختومه و تعداد ۱۴۰ پرونده نیز در جریان رسیدگی و اجرای حکم است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.