رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه گفت: مناره‌های سردر نظامیه ابرکوه مرمت می‌شود.

مرمت مناره‌های نظامیه ابرکوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید مشتاقیان رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه افزود: پس از قریب به ۱۵ سال فصل جدید مرمت مناره نظامیه آغاز شد که مهمترین اقدام در این فصل تثبیت نمای آجری مناره‌ها است.

او با اشاره به اینکه آخرین مرمت مناره‌های نظامیه در سال ۸۴ صورت گرفته است، افزود: این سردر بازمانده مجموعه بزرگی شامل مسجد، مدرسه و بازار بوده که بر اثر زلزله در سالیان قبل تخریب شده است.

مشتاقیان مناره‌های نظامیه را بیانگر عظمت مجموعه نظامیه و رونق این شهرستان در گذشته دانست و بیان کرد: مناره نظامیه در قرن هشتم هجری توسط نظام الملک ابرقوئی که از بزرگان این شهر بوده ساخته شده است.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابرکوه با اشاره به معماری بی‌نظیر این مناره‌ها، اظهار داشت: بدنه مناره‌های نظامیه از آجر و کاشی‌های فیروزه‌ای است که با خط کوفی به کلمات الله‌اکبر مزین شده است.

مناره‌های مسجد نظامیه این شهرستان در مردادماه سال ۱۳۱۲، به عنوان دومین اثر ثبت شده استان یزد با شماره ۱۹۶ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار