رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران گفت: تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران در نشست خبری  گفت: در  ۴ ماه اخیر بحث کرونا همه اصناف به خصوص طلا و جواهر را دچار مشکلات زیادی از جمله رکود و تعطیلی کامل کرد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: ویروس کرونا کل دنیا را در بر گرفته و صنعت کشور را دچار رکود کرده است. تولیدکنندگان با تعطیلی برخورد کردند و هم اکنون به ندرت فعالیت می‌کنند. کرونا باعث التهاباتی در بازار اونس شد و در نتیجه داد و ستد‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.

محمدولی تشریح کرد: اصناف در بحث کرونا بر اساس وظیفه قدم برداشتند. صنعت طلا در رفع مشکلات همیشه پیش قدم بوده و وظیفه خود می‌داند که پیش قدم باشد، حال انتظار می‌رود دولت در این شرایط به فکر اصناف آسیب دیده باشد.

رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران تصریح کرد: چک‌های تولیدکنندگان در حال برگشت است و پرداخت مالیات یکی از بزرگترین دغدغه های اصناف است که انتظار داریم دولت در این شرایط به اصناف کمک کند.

محمدولی تشریح کرد: نوسانات در تمام صنوف تولیدکننده را دچار مشکل می‌کند. در گذشته بحث ارزش افزوده در حوزه اصناف به خصوص طلا و جواهر مشکلاتی ایجاد کرده بود و بنا شد که فروشنده ٩ درصد از کل ارزش افزوده را از مصرف کننده بگیرد و برای مالیات بدهد که برخی نتوانستند این کار را انجام دهند.

رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران تصریح کرد: ارزش افزوده غیر کارشناسانه وارد شد به طوری که سازمان امور مالیاتی اوایل موضع گیری می‌کرد اما خوشبختانه ارزش افزوده برای حوزه طلا حذف شد.

محمدولی بیان کرد: انتظار داشتیم از اوایل سال ٩٩ بحث حذف ارزش افزوده عملی شود که هنوز عملی نشده است.

این مقام مسئول در خصوص خرید و فروش طلا و سکه در بورس گفت: به دلیل شفافیت معاملات در بورس تقاضا برای این نوع خرید و افزایش یافت. تقاضا برای مصنوعات ساخته شده کاهش یافته و دچار رکود شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار