وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار اتهامات خود علیه برنامه هسته‌ای ایران، خواستار اقدام بیشتر جامعه جهانی علیه کشورمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در صورتی که ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل نکند، جامعه جهانی باید آماده اقدامات بیشتر در قبال ایران شود.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امتناع ایران از همکاری (با آژانس) سوای از برجام است. این مسئله مربوط به این می‌شود که آیا ایران به تعهدات پادمانی خود که دارای الزام قانونی هستند، عمل می‌کند یا خیر. اگر ایران نتواند در چارچوب تعهدات خود با آژانس همکاری کند، جامعه بین المللی باید برای اقدامات بیشتر آماده شود.

شورای حکام آژانس اخیرا قطعنامه‌ای ادعایی را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود. در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.

همچنین رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین‌المللی اتمی، طی گزارشی مدعی شد که ایران اجازه دسترسی به دو سایت هسته‌ای خود را به آژانس نمی‌دهد.

با این حال میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر اعلام کرده بود ایران مانع از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود نشده است. بر اساس گزارش آژانس، ایران دسترسی بازرسان را رد نکرده بلکه تاکنون این امکان را مهیا نکرده است. ایران درخواست آژانس را رد نکرده و آماده مذاکره درباره این موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما هم اقداماتی خواهیم کرد که به موقعش صداش در میاد پمپی ...
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
جامعه جهان اسلام ناب محمدی ص هم آمده است برای واکنش سریع که تو و ترامپ رو بندازن توی زباله دان تاریخ .
آخرین اخبار