معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال امکان برگزاری آزمون‌های پایان ترم تمامی رشته‌های دانشگاه به روش آزمون الکترونیک فراهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدرضا صفدری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در جلسه شورای آموزشی به دانشکده‌ها اجازه داده شد تا آزمون‌های پایان ترم را برحسب صلاحدید به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنند.

صفدری افزود: بدیهی است در این حالت، قسمتی از نمره نهایی به فعالیت‌های دانشجو در طی ترم و ارزیابی استاد و قسمتی به نتیجه آزمون اختصاص خواهد یافت.

او بیان کرد: از سال ۹۴ برگزاری برخی از آزمون‌ها در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت الکترونیک ارائه می‌شد و امسال نیز امکان برگزاری آزمون‌های پایان ترم تمامی رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی به روش آزمون الکترونیک فراهم است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: آزمون‌های الکترونیک این دانشگاه در مکانی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با تعداد ۸۴ سیستم کامپیوتری به صورت استاندارد ارائه می‌شود که امکان شرکت همزمان ۸۴ دانشجو در آزمون الکترونیک فراهم است.
صفدری بیان کرد: آزمون الکترونیک یا آزمون آنلاین امتحانی است که در آن دروس در سامانه آزمون الکترونیک توسط کارشناسان آموزش مجازی دانشکده‌ها تعریف می‌شود و اساتید می‌توانند سوالات خود را بارگذاری کنند و دانشجویان در زمان تعیین شده با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سامانه شده و آزمون می‌دهند.

او درخصوص مزایای برگزاری آزمون الکترونیک گفت: آزمون الکترونیکی می‌تواند به صورت اسناد متنی، قالب‌های چند سانه‌ای مثل صدا، تصویر، ویدئو ارائه شود همچنین آزمون الکترونیک می‌تواند به شکل فردی و گروهی به صورت همزمان یا غیر هم زمان برگزار شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: صرفه جویی در زمان و هزینه، نمره گذاری سریع و فوری، تحلیل سریع داده ها، ارائه بازخورد سریع به آزمون دهندگان و عدم نیاز به قلم و کاغذ از دیگر مزیت‌های آزمون آنلاین است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.