در هفته گذ‌شته ‌‌شاهد افزایش نجومی قیمت مرغ در خراسان جنوبی بودیم که مسئولان وعده دادند‌ قرار است در هفته پیش رو قیمت مصوب در استان تعیین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مرغ هم پرید، مرغ پرواز کرد، مرغ از سبد غذایی خانوار‌ها پر کشید. این‌ها پست‌های اینستاگرامی مردم خراسان جنوبی در این روز‌های وانفسای قیمت مرغ است قیمتی که هر روز نسبت به روز قبل افزایش می‌یابد وگویا مصوبه تنظیم بازار کشور هم نتوانسته است در خراسان جنوبی قیمتش را متعادل کند.

این روز‌ها مردم در سطح شهر از گرانی‌ها می‌گویند، گرانی‌هایی که به گفته مردم هر روز یک کالا گریبانگیرشان می‌شود ودیگر گویا گوش مسئولان هم از شنیدن انتقاد‌ها گلایه‌ها واعتراضات پر است . 

یکی از شهروندان بیرجندی با گلایه از افزایش قیمت مرغ در یک هفته اخیر گفت: قیمت مرغ در خراسان جنوبی به قدری متغیر است که مشخص نیست قیمتی که امروز عرضه می‌شود با قیمت روز بعد چقدر تفاوت داشته باشد.

این شهروند بیرجندی با گلایه از اینکه مگر ما مردم چقدر درآمد داریم که هر روز باید شاهد افزایش قیمت یک کالا و محصول شویم گفت: جای بسی تاسف است که در استانی که سالیان دور یکی از قطب‌های تولید و پرورش مرغ را به یدک می‌کشد حال با افزایش نجومی قیمت مواجه باشد.

یکی دیگر از همشهریان بیرجندی هم گفت: بالا رفتن قیمت‌ها مشکلات جدی را برای ما مردم به وجود آورده است وعدم نظارت بر واحد‌های صنفی هم وجود دارد چرا باید به یک بار قیمت مر غ و تخم مرغ افزایش یاید حتما باید فردا منتظرگرانی قیمت گوشت قرمز باشیم.

او با بیان اینکه پدر مردم از گرانی‌ها درآمده است گفت: گرفتار مشکلاتی هستیم که نمی‌دانیم از آن رهایی می‌یابیم یا نه، صدای خرد شدن استخوان‌های مردم  زیر بار گرانی شنیده می‌شود، پدرِ مردم از گرانی درآمده است.

این شهروند بیرجندی ادامه داد: البته صدای ما از گرانی در آمده، ولی صدایمان بیشتر از بی‌توجهی  متولیان کنترل قیمت‌ها درآمده است .


بیشتر بخوانید


او که معتقد است این گرانی‌های افسارگسیخته اتفاقی نیست و در برابر این گرانی مسئولان تنها وعده می دهند و دردی از مردم دوا نمی‌شود گفت: ما مردم می دانیم هر کدام از نمایندگان، وزرا و مسئولان  زندگی دارند، اما آیا آن‌ها برای خرید گوشت مرغ به کدام واحد صنفی مراجعه می کنند که گلایه مردم  و افزایش نجومی قیمت‌ها را نمی‌بینند؟

یکی دیگر از شهروندان هم با بیان اینکه گرانی به اقشار متوسط فشار زیادی وارد کرده است گفت: فاصله طبقاتی مردم با مسئولان زیاد است وگویا صدای گرانی به گوش مسئولان نمی رسد.

هرچند قرار بود بعد از برگزاری جلسه روز چهارشنبه چهارم تیرماه در ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ به صورت مصوب برای استان‌ها اعلام شود، اما مسئولان مربوطه در خراسان جنوبی قیمت تعیینی برای مرغ را به هفته جدید موکول کردند.

اما تدبیر مسئولان در خراسان جنوبی برای  افزایش قیمت مرغ توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار از روز یکشنبه است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: در مرحله اول ۵۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در تمام مراکز توزیع مرغ استان عرضه می‌شود.

جویبان افزود: این توزیع بدون محدودیت در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت.

او درباره افزایش قیمت گوشت گرم مرغ در بازار استان نیز گفت: تصمیم گیری درخصوص قیمت نهایی آن، برای متعادل کردن قیمت مرغ با استان‌های همجوار به هفته آینده موکول شده است.

منبع:  تسنیم

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار