وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، پذیرش دولت مستقل فلسطین را تسریع می‌بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد که پاریس در زمان مقتضی اقدام به شناسایی دولت مستقل فلسطین خواهد کرد.

لودریان گفت طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری موجب می‌شود تا اراده پاریس برای پذیرش دولت مستقل فلسطین بیش از هر زمانی افزایش یابد.

وزیر خارجه فرانسه درباره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفت: «ما در اتحادیه اروپا برای واکنش به طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری آمادگی لازم را داریم». لودریان مدعی شد که این طرح خطرناک از سوی رژیم صهیونیستی، نمی‌تواند بدون پاسخ باقی بماند.

لودریان افزود که یکی از واکنش‌ها به طرح الحاق کرانه باختری از سوی اتحادیه اروپا می‌تواند تسریع پذیرش دولت مستقل فلسطین باشد و فرانسه در زمان مناسب، فلسطین را به عنوان دولتی مستقل رسمیت خواهد شناخت.

براساس طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به ضمیمه سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در خواهد آمد. علاوه بر مخالفت گروه‌های مقاومت فلسطینی و سران عرب با طرح الحاق، اتحادیه اروپا به عنوان یکی از متحدین اصلی رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات امنیتی این طرح هشدار داده است.

مخالفت‌های گسترده با طرح الحاق موجب شده تا واشنگتن درباره زمان و چگونگی اجرای این طرح محتاط‌تر شود. برخی از گزارش‌ها حاکی از اختلاف نظر رژیم صهیونیستی و واشنگتن در نحوه اجرای طرح الحاق کرانه باختری است. کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده که طرح الحاق طی روزهای آتی و در اول ژوئیه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار