آیین سیاسی عبادی نماز جمعه امروز ۶ تیرماه در ۱۳ شهر غربی و مرکز گلستان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان برگزاری نماز جمعه در ۱۳ شهر سرخنکلاته، گمیشان، کردکوی، علی‌آبادکتول، فاضل‌آباد، مزرعه کتول، رامیان، دلند، خان‌ببین، آزادشهر، نگین‌شهر، مینودشت و کوهسارات را مجاز اعلام کرده بود.

انجام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت نمازگزاران در تمام مصلی‌ها اجرایی شد و نمازگزاران برای حفظ رعایت نکات بهداشتی مهر، تسبیح، جانماز، سجاده و زنان نیز چادر شخصی به همراه داشتند.

امام جمعه شهر کردکوی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته قوه قصاییه از تلاش‌های این نهاد در مقابله با فساد در کشور تقدیر کرد و گفت:نباید اجازه داد افرادی تحت عنوان مسوول به بیت المال دست اندازی کنند و اعتماد مردم به خدمتگزاران کشور را خدشه دار نمایند.

حجت الاسلام محمد شیخی افزود: باید دستاورد‌های مقابله با فساد برای مردم بازگو شود تا قاطعیت برخورد با متخلفان برای مردم محرز گردد.

او با اشاره به شیوع مجدد کرونا در گلستان از مردم خواست برای کمک به کنترل این بیماری از برپایی مراسم عزا پرهیز کرده و مراسم عروسی را نیز به آینده موکول کنند.

امامان جمعه دیگر شهر‌های استان نیز علاوه بر ضرورت شتاب در پرداخت پول گندمکاران، مردم را به رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق و استمرار طرح همدلانه و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا تشویق کردند.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم‌گفت که تنها راه مقابله با این ویروس و پیشگیری و کنترل آن، رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و شرکت نکردن در مراسم‌ها و تجمعات بویژه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز بیماری کرونا است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.