هواشناسی بوشهر اعلام کرد: وزش باد شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی استان ادامه دارد و دریا امروز در این مناطق تا حدودی مواج است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد که امروز و فردا نیز وزش باد شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی استان ادامه خواهد داشت و دریا امروز در این مناطق تا حدودی مواج پیش بینی می‌شود.

هادی سالاری افزود: از ظهر فردا تا اواسط هفته پیش رو دریا به نسبت آرام خواهد بود.

او با اشاره به وضع جوی و دریایی استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا، آسمان را صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد که در شمال خلیج فارس در ساعاتی از امروز وزش باد و گاهی گردو خاک و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: جهت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی استان، شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و امروز گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود که فردا به ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما  در سواحل جنوبی جهت وزش باد متغیر با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج امروز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰، و در فاصله دور از ساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود اما در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر. پیش‌بینی می‌شود فردا ارتفاع موج در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر باشد.

او گفت: در شبانه روز گذشته، برازجان و دیلم با ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۴۰ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۵۳ دقیقه بامداد، مد دوم دریا ۱۱:۵۴ و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۳۷ است.

انتهای پیام/ک 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.