در میان تنش‌های جاری میان هند و چین، خبر‌ها از تلاش دهلی نو برای خرید جنگنده‌های روسی و سامانه اس-۴۰۰ حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه آر تی، در میان تنش‌های جاری میان هند و چین از یکسو و هند و پاکستان از سوی دیگر، یک روزنامه روسی امروز جمعه از تلاش‌های دهلی نو برای خرید جنگنده‌های روسی از نوع «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۰» در کنار سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» خبر داد.

روزنامه کامرسانت با گزارش این خبر، به نقل از منابع نظامی اعلام کرد دهلی نو به دنبال بدست آوردن تسلیحات روسی در نزدیک‌ترین زمان ممکن است تا بدین وسیله تهدید‌های وارد شده از سوی پکن و اسلام آباد را که تلاش می‌کنند تا نیرو‌های هوایی خود را در زمان سریع بروز رسانی کنند، دفع کند.

این منابع هندی اعلام کردند بدست آوردن سلاح‌های روسی سبب خواهد شد دشمنان هند فرصت‌هایی برای کسب برتری در زمینه هوایی در صورت وقوع هرگونه درگیری را بدست آوردند.

این روزنامه همچنین اعلام کرد هند سال گذشته مبلغی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان قسط نخست خود در چارچوب قرارداد برای خرید سامانه اس-۴۰۰ به مسکو پرداخت کرد.
دیمیتری شوگایف، رئیس سازمان فدرال همکاری‌های فنی و نظامی روسیه پیشتر گفته بود هند نخستین سامانه اس-۴۰۰ را در سال ۲۰۲۱ دریافت خواهد کرد؛ اما اکنون هند به دنبال ان است تا پایان سال جاری نخستین بخش از آن را دریافت کند.

از ۱۵ ژوئن در دره «گالون» نخستین درگیری مهم اخیر دو کشور آغاز شده است که در آن درگیری دو طرف تلفات سنگینی را متحمل شدند. هند اعلام کرده است ۲۰ سرباز خود را در آن درگیری از دست داده و بیش از ۷۶ نفر هم از آن‌ها زخمی شده‌اند، اما طرف چینی میزان تلفات خود را هنوز اعلام نکرده است. در درگیری‌های ماه گذشته در منطقه «سیکیم» هیمالیا نیز ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

این نخستین بار نیست که دو کشور هند و چین در بخش سیکیم درگیر می‌شوند. در سال ۲۰۱۷، مرزداران چینی و هندی در منطقه «دوکلام» که جداکننده هند، بوتان و چین است به مدت دو ماه و نیم درگیر بودند که در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به توافق رسیده و درگیری‌ها پایان یافت.

درگیری‌های مرزی میان هند و چین یک دلیل ثابت دارد و آن هم مشخص نبودن دقیق مرز دو کشور در منطقه‌ای به طول ۴۰۵۷ کیلومتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار