مدیرکل پزشکی قانونی کردستان از رشد ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار درسال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهتاش خانی‌آباد مدیرکل پزشکی قانونی کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پزشکی قانونی، ارگانی با حجم بالای کاری و تعداد پرسنل محدود در استان کردستان خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: تمام فعالیت‌های پزشکی قانونی به جز مقوله "سقط جنین" تحت نظارت و دستورمستقیم مرجع قضایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی را مربوط به نزاع دانست و بیان کرد: ۶ هزار و ۷۵۲ مورد مصدومین تصادفات، ۷ هزار و ۷۴۷ مورد معاینات مجدد افراد، ۶۸۳ مورد معاینات روان پزشکی و یک هزار و ۸۶۵ مورد معاینات اختصاصی مردان و زنان و در سال گذشته برای ۱۵۵ مورد مجوز سقط جنین صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان همچنین از رشد ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار درسال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در کردستان خبر داد.

او  با اشاره به اینکه شعب پزشکی قانونی در ۹ شهرستان فعال است، افزود: پزشکی قانونی دهگلان فعالیت خود را از دو ماه پیش آغاز و وارد چرخه خدمات‌دهی شده است.

خانی آباد با اعلام اینکه شهر سنندج در مقوله آمار بالینی شهرستان‌ها با رقم ۱۱ هزار و ۵۴۰ مورد صدرنشین است، ادامه داد: قروه با ۴ هزار و ۴۳۸ مورد، سقز با رقم ۳ هزار و ۴۱۴ مورد، مریوان با ۳ هزار و ۱۷۵ مورد، کامیاران با ۲ هزار و ۹۹۵ مورد، بیجار با ۲ هزار و ۶۲ مورد، بانه با یک هزار و ۸۹۶ مورد و دیواندره با یک هزار و ۶۹۳ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با ذکر اینکه در سال گذشته یک هزار و ۹۰ مورد جسد معاینه شده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به سال ۹۷ رشد ۲.۷ درصدی داشته که شهر سنندج ۵۵۰ مورد، سقز ۱۴۶ مورد، قروه ۸۸ مورد، مریوان ۷۸ مورد، بانه ۶۸ مورد، بیجار ۶۲ مورد، کامیاران ۸۱ مورد و دیواندره ۱۷ مورد را به خود اختصاص داده‌اند.

خانی‌آباد دیگر موارد بررسی اجساد را شامل بررسی ۴۲ مورد سوء مصرف مواد مخدر، سقوط از بلندی ۵۷ مورد، مسمومیت ۲۷ مورد، گاز گرفتگی ۱۸ مورد، غرق شدگی ۲۰ مورد، مسمومیت الکلی ۱۶ مورد، برق گرفتگی ۱۰ مورد و ۵۳۹ مورد سایر موارد اعلام کرد.

او میانگین سن فوتی‌های ناشی از تصادفات را ۶۴ مورد در رنج سنی ۳۱ تا ۴۰ سال دانست و تصریح کرد: در رنج سنی ۲۱ تا ۳۰ سال نیز ۵۹ مورد و رنج سنی ۵۱ تا ۶۰ سال ۴۸ مورد فوتی داشته‌ایم.

بیشترین تصادفات در کردستان با خودرو پژو ۴۰۵ است

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان بیشترین آمار تصادفات خودرویی را مربوط به پژو ۴۰۵ خواند و گفت: تصادفات منجر به فوت با خودرو ۴۰۵ شامل ۵۳ مورد و در رده دوم بیشترین تصادفات منجر به فوت مربوط به خودرو پراید با ۴۶ مورد بوده است.

او گفت: مصدمین بیمارستانی که آثار مصدومیت داشته و قادر به مراجعه به پزشکی قانونی نیستند، می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۰۹۹۱۷۳۸۶۰۵۹ در خود بیمارستان، نسبت به دریافت خدمات دادپزشک اقدام کنند.

خانی‌آباد در پایان با ذکر اینکه نمونه‌های ژنتیکی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود، یادآور شد: در صورت اتمام پروژه آزمایشگاه و سالن تشریح می‌توان به قطب مناسب پژوهشی-تحقیقاتی مربوط به پزشکی قانونی در سطح کشور و حتی در راستای ارائه خدمات به کشور‌های همسایه بدل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.