استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشفیات موادمخدر در این استان پارسال نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش یاریگران زندگی که با حضور سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در زاهدان برگزار شد،با بیان اینکه کشفیات موادمخدر در این استان پارسال نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است گفت: در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر با مجموعه اقدامات دستگاه‌های متولی امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در اختیار گروه‌های مقابله قرار گرفته است.

احمدعلی موهبتی اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از موادمخدر نیز از نظر برنامه‌ای و بودجه‌ای و نقش آفرینی گروه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد این موضوع به اوج توجه آحاد مردم و دستگاه‌های متولی رسیده است.

او  افزود: همچنین در حوزه درمان از محل ماده ۱۶ امسال با دریافت سهمیه ۱۵۰۰ نفری برای سیستان و بلوچستان معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها جمع آوری خواهند شد.

رییس شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: موادمخدر در گذشته به عنوان یک ابزار اقتصادی بود، اما امروز تبدیل به ابزار امنیتی شده و هدف آن به مخاطره انداختن جامعه بشری بویژه کشور‌هایی که با ظلم جهانی مقابله می‌کنند است.

او  ادامه داد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران در صدر برنامه‌های گروه‌های برنامه‌ریز و توطئه گر قرار دارد.

موهبتی با تاکید بر تلاش برای آگاهی دادن به اقشار جامعه گفت: نگاه به معتاد از باب بیمار و نه مجرم باید در بین افراد جامعه و متولیان امر نهادینه شود.

او نقش تاثیرگذار خانواده را در کنترل و پیشگیری از این بیماری مهم عنوان کرد و افزود: از متولیان بخش آموزش بویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز انتظار می‌رود با تولید محتوای مناسب، اقدامات ملی و استانی این مبارزه را به بهترین شکل شتاب دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.