معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان،گفت: نمونه گیری تخصصی کرونا، تنها بر اساس میزان گردش این ویروس انجام می گیرد.

آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اظهار داشت: نمونه گیری تخصصی ویروس کرونا بر اساس میزان گردش این ویروس، تعیین شده است و این میزان گردش در جامعه به شیوه اپیدمیولوژیک و بررسی درمانی، رصد می شود.

او ادامه داد: شیوه اپیدمیولوژیک، با هدف شناسایی و قطع زنجیره شیوع کرونا از طریق قرنطینه خانگی افراد ناقل صورت می گیرد، که در این شیوه، اگر خانواده ای دارای یک عضو کرونایی باشد، مابقی اعضای خانواده در صورت داشتن علائم  کرونا، مبتلای مثبت قطعی تلقی شده و می بایستی ظرف دو هفته آن خانوار ترددهای خود را در جامعه به حداقل برسانند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در بررسی درمانی، افراد دارای علائم تنفسی، حتی اگر آزمایش کرونای آنها منفی باشد، حتما باید در بیمارستان بستری شوند. چرا که زمینه ابتلای شدید و بستری شدن در آی‌سی‌یو، برای این افراد وجود دارد.

آرش یلالی با بیان اینکه اشخاص هایریسک، در اولویت برای نمونه گیری تخصصی کرونا قرار دارند، گفت: علاوه بر افراد دارای علائم تنفسی، هر کسی که دیابتی، سالمند بالای ۶۰ سال و یا مادر باردار با علائم کرونا باشد، بدون توجه به جواب آزمایش کرونا،حتما باید ویزیت تخصصی شده و آزمایش سی تی اسکن از او گرفته شود تا بر اساس اشباع اکسیژن، نحوه درمان فرد مذکور تجویز شود.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.