حناچی گفت: برای صدور پروانه ساختمانی مالک باید ما به التفاوت ناشی از تراکم در طرح تفصیلی را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در تشریح جزئیات ابطال پروانه ساختمانی و تغییر در تراکم ارائه شده در برخی از مناطق مانند منطقه ۹ شهرداری تهران کفت: پروانه‌های ساختمانی صادر شده دارای زمان است و اولین مدت اعتبار پروانه ۳ سال و یک نوبت نیز این پروانه تمدید می‌شود.

شهردار تهران افزود: اگر در بازه زمانی مقرر مالک به ساخت خود طبق پروانه اخذ شده اقدام نکرد پروانه جدید صادر می‌شود و شهرداری مبلغی را که مالک برای پروانه ابتدایی به شهرداری پرداخت کرده است را محاسبه می‌کند و مبلغ اضافه صدور پروانه مجدد از سوی شهرداری اخذ می‌شود.

حناچی با اشاره به طرح تفصیلی در برخی از مناطق پایتخت گفت: در منطقه ۹ شهرداری تهران طبق طرح تفصیلی هیچگاه تراکم هفت طبقه صادر نمی‌شود و اگر ما بخواهیم شکل متوازنی داشته باشیم باید‌ضوابط طرح تفصیلی را رعایت کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر مالک در زمان مشخص ملک خود را بر اساس پروانه اخذ شده ابتدایی بسازد مشکلی ایجاد نمی‌شود، ولی اگر زمان طولانی بین اجرا و صدور پروانه ایجاد شود در صدور مجدد پروانه بر اساس طرح تفصیلی جدید پروانه صادر و ساخت و ساز بر همان اصول باید انجام‌شود.


بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار