شبکه بی بی سی در گزارشی از احتمال ورشکستگی شورای شهر‌های بزرگ انگلیس بخاطر پیامد‌های کرونا خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پابگاه خبری روزنامه مترو چاپ لندن، شبکه بی بی سی در گزارشی اعلام کرد شماری از بزرگترین شورا‌های شهر انگلیس گفته اند در صورتی که دولت با اعطای کمک‌های بیش‌تر به آن‌ها موافقت نکند، ممکن است خود را ورشکسته اعلام کنند.

روزنامه مترو انگلیس با تیتر «شهر‌های بزرگ انگلیس بخاطر کرونا در آستانه ورشکستگی قرار دارند» به بیان گزارش بی بی سی پرداخت و نوشت: این عقیده وجود دارد که دست کم ۵ شورای شهر در یک بحران مالی کامل قرار دارند. این ۵ شورای شهر انگلیس گفته اند مخارج اورژانسی ممکن است بخاطر تأثیرات ویروس کرونا مورد نیاز باشد.

بی بی سی: شهر‌های بزرگ انگلیس بخاطر کرونا در آستانه ورشکستگی قرار دارند

مقامات محلی شهر‌های نظیر منچستر، بیرمنگام و لیورپول با درخواست کمک مالی از دولت، اعلام کرده اند ارائه خدمات حیاتی به ساکنان آسیب پذیر بدون تزریق پول نقد، امکان پذیر نخواهد بود.

«ریچارد لیز» رئیس حزب کارگر شورای شهر منچستر در مصاحبه با «رادیو ۴ بی بی سی» در این خصوص گفت این شورا به دنبال خسارت مالی به ارزش ۱۶۶ میلیون پوند است. این در حالی است که با کمبود ۳۱ میلیون پوندی در امسال و ۱۶۲ میلیون پوندی در سال آینده مواجه است.

این در حالی است که شورای شهر بیرمنگام نیز اعلام کرده حجم پیش بینی وی به میزان ۲۱۲ میلیون پوند در مدت ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و ۲۰۲۱-۲۰۲۲ خواهد بود.

همچنین طبق اعلام بی بی سی، از ۱۷۳ مقام محلی در انگلیس که با این رسانه صحبت کرده اند، ۱۴۸ نفر از آن‌ها از کمبود بودجه سخن گفته اند.

بی بی سی: شهر‌های بزرگ انگلیس بخاطر کرونا در آستانه ورشکستگی قرار دارند

حجم کمبودهای مالی که طبق برآورد بی بی سی، شهرهای انگلیس در نتیجه شیوع کرونا با آن روبرو هستند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار