رئیس کل دادگستری گلستان با درخواست شورای شهر گرگان برای اختصاص شعب تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن شهرداری هاست موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای شهر و شهردار گرگان با شورای قضایی استان گفت: دو شعبه ویژه در دادگستری گرگان و دادگاه تجدیدنظر استان برای رسیدگی به پرونده های شهرداری ها اختصاص داده می شود.

هاشمیان افزود: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در شهرداری‌ها تنظیم قراردادهای نامناسب است.

هاشمیان گفت: تقاضای من از مدیران استان این است در دوران مدیریتی حقوق بیت‌المال و مردم حفظ شود و این نکته را هم مدنظر داشته باشند که پس از پایان مسوولیت و حتی بازنشستگی هم نسبت به عملکردشان مسئولند و باید پاسخگو باشند.

هاشمیان یکی از مشکلات بزرگ در استان را نظارت کمرنگ مدیران بر عملکرد زیرمجموعه عنوان کرد و گفت: نظارت وظیفه مدیران است و اگر در انجان این وظیفه کوتاهی کنند متخلفند.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به صدور حدود پنج هزار مجازات جایگزین حبس در استان گفت: یکی از مسائلی که دستگاه‌های استان به ویژه شهرداری ها می‌توانند به قوه قضائیه در صدور رای جایگزین حبس کمک داشته باشند پذیرش این مجرمان در دستگاههاست .

نشست اعضای شورای شهر و شهردار گرگان با اعضای شورای قضایی استان با هدف بررسی و استفاده از ظرفیت های متقابل برای آرای جایگزین حبس و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.
 
انتهای پیام / فا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.