انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کلینیک فوق تخصصی چشم بیستون و اداره ورزش و جوانان

براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کلینیک فوق تخصصی چشم بیستون و اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه، ورزشکاران در این کلینیک خدمات ویژه چشم دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حضور حمید آریایی‌تبار رئیس کلینیک فوق تخصصی چشم بیستون و مصطفی باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه برای غربالگری بینایی ورزشکاران با شرایط ویژه منعقد شد و براساس مفاد آن همه خدمات معاینه، تصویربرداری، لیزر، تزریق، لیزیک و سایر اعمال جراحی برای سلامت بینایی در این کلینیک به ورزشکاران ارائه می‌گردد.

رئیس کلینیک فوق‌تخصصی چشم بیستون گفت : با افزایش مطالعات جدید در زمینه رفتاری و نوع اتلاف انرژی در ورزشکاران، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات ناشی از ضعف در بینایی، موجب اتلاف ۲۵ درصد از انرژی، کاهش تحرکات بدنی و افزایش فشار روحی در ورزشکاران می‌شود.

حمید آریایی‌تبار سلامت چشم را در افزایش کارآیی ورزشکاران بسیار مهم دانست و افزود: حساسیت چشم ورزشکاران با عواملی، چون باد، آفتاب و گرد و غبار بالا می‌رود و این مساله سبب رنجش ورزشکاران و به هم خوردن تمرکز در آنان می‌شود.

او با اشاره به اهمیت سلامت چشم در ورزشکاران ادامه داد: سلامت چشم، به عنوان یکی از اعضاء اصلی بدن، بر هیچ ورزشکاری پوشیده نیست و حفاظت از چشم برای ورزشکاران باید به صورت امری کاملا عادی و همیشگی مراعات شود و هیچ قصوری در آن جایز نیست.

او گفت: از طریق معاینات جامع چشم پزشکی می‌توان از ابتلا به بیماری‌های چشمی پیشگیری کرد.

مصطفی باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه با تأیید مطالب تخصصی حوزه چشم و تأثیر آن بر عملکرد ورزشکاران، گفت: این اداره درصدد ارتقاء زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال بیشتر ورزشکاران است و در نظر دارد خدمات رفاهی لازم به ویژه در حوزه سلامت را برای ورزشکاران فراهم آورد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.