طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در مراتع استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عزت الله سلیمانی کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در مراتع این استان اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در دیم زار‌های رها شده که عموماً با گندم و جو کشت می‌شدند، اجرا می‌گردد.


بیشتر بخوانید: ۹۰ درصد بخش منج از جنگل و مرتع پوشیده است


سلیمانی اضافه کرد: در این طرح اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با شناسایی اراضی کم بازده و تعامل با بهره برداران، این اراضی را به کشت بذور علوفه‌ای همچون قره یونجه، اسپرس و گیاهان خانواده لگوم اختصاص می‌دهد.

او ادامه داد: طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع بشمار می‌رود که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی از طریق افزایش کیفیت و تولید علوفه، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از روان آب و فرسایش خاک در استان اجرا می‌گردد.

سلیمانی گفت: طی دو سال اخیر با اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شد.

او افزود: هم اکنون پروژه تبدیل دیم زار‌های کم بازده در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و شهرکرد اجرا شده است.

سلیمانی اضافه کرد: در راستای استفاده حداکثری از بارش‌های بهاری، این پروژه از اواخر اسفندماه با قرق دو ساله آغاز می‌شود و شهرستان‌هایی با متوسط بارش بیش از ۵۰۰ میلی متر، شرایط مناسبی برای اجرای این پروژه دارا هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار