عمر بیشتر مینی‌بوس‌های کرمانشاه از ۳۰ سال بیشتر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت : عمر بیشتر مینی‌بوس‌های کرمانشاه از ۳۰ سال بیشتر است و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت : اکنون ۷۵۸ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل برون شهری کرمانشاه فعال است که میانگین سن آن‌ها به ۲۸.۶۸ سال می‌رسد.

او گفت : میانگین سنی مینی‌بوس‌های کرمانشاه نسبت به سواری و اتوبوس‌ها بسیار بیشتر است، بگونه‌ای که میانگین سن مینی‌بوس‌ها به ۳۰ سال نزدیک می‌شود، اما میانگین سن اتوبوس‌ها در استان ۱۰ تا ۱۲ سال و سواری‌های کرایه هشت سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه با بیان اینکه میانگین سن مینی‌بوس‌ها در کرمانشاه از استاندارد کشور بالاتر است، افزود: این در حالی است که عمر مفید هر دستگاه مینی‌بوس ۲۵ سال برآورد می‌شود.

کرمی افزود: برای خودرو‌هایی که سن آن‌ها بیشتر از ۲۵ سال باشد محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، اما ممنوعیت فعالیت نداریم و از همین رو کمتر برای نوسازی این ناوگان تمایل و استقبال وجود دارد. از سوی دیگر اهرم قانونی نیز برای منع فعالیت این ناوگان فرسوده وجود ندارد.

او گفت: شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد‌های برون شهری بخصوص از طریق ناوگان عمومی مانند مینی‌بوس‌ها، وضعیت صاحبان مینی‌بوس‌ها بدتر شده و با کاهش درآمد و مسافر مواجه هستند و حتما با این شرایط تمایل آن‌ها برای نوسازی ناوگان پایین‌تر هم آمده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه افزود: حتی اگر تسهیلاتی هم برای این منظور در نظر گرفته شود، باز هم صاحبان مینی‌بوس‌ها نمی‌توانند به خوبی از پس هزینه‌های آن بربیایند.

کرمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در بخش برون استانی ۱۳۰ هزار نفر توسط مینی‌بوس‌های کرمانشاه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کمتر است و در بخش درون استانی نیز تعداد مسافران جابجا شده ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که در این بخش نیز کاهش۶۲ درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.