مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی در دوران کرونا در جنوب غرب خوزستان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیحاوی مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز با اشاره به اهمیت بهداشت آب در زندگی و سلامت مردم بخصوص در فصول گرم سال و در شرایط فعلی وقوع ویروس کرونا، کنترل کیفیت آب آشامیدنی شهرستان‌های تحت پوشش این دانشکده بیش از پیش در حال انجام است گفت: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون ۳۷۰۰۰ مورد کلرسنجی و ۹۰۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و ۲۰۰ مورد پایش و بازرسی از سامانه‌ها و تاسیسات آبرسانی در مناطق شهری وروستایی انجام شدکه نسبت به مدت پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: در این راستا، شکستگی خطوط و انشعابات آب، سرریز فاضلاب و موارد مشابه نیازمند رسیدگی هستند که مکاتبات با سازمان‌های مسئول انجام شده و این موارد تا رفع مشکل بهداشتی پیگیری می‌شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: تشدید پایش وکنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی اولین اولویت‌های کاری ماست و در این زمینه بازرسان بهداشت مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به تشدید فعالیت‌های نظارتی خود در اصناف اقدام کرده و بیش از ۴۷۱۰۰ پایش انجام دادند که علاوه بر ارائه آموزش در پایش‌ها بیش از ۱۵۰۰ مورد اخطار بهداشتی و معرفی به مقامات قضایی اجرایی صورت گرفت و ۶۲۰ صنف متخلف نیز پلمب شدند.

ربیحاوی گفت: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا موثرترین راه مواجهه با بیماری رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی از جمله شستن صحیح دست‌ها و خودداری از خروج غیر ضروری از منزل، رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک در تردد‌ها وخارج از منزل است.

او، بر تهیه آب شرب از منابع مطمئن و سالم‌سازی آب آشامیدنی تاکید کرد و ادامه داد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف، موارد را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ پیگیری نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.