در سه ماه نخست امسال، ۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و۴۲۷ دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.

صادرات کالابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیاوش نظری رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف‌گذاری صادرات کالای در این استان محقق شد.

او افزود: امسال هدف‌گذاری و ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی استان ۵۸ میلیون دلار است که انتظار می‌رود تا پایان امسال این هدفگذاری محقق شود.


بیشتر بخوانید: صدور ۱۲۶ کارت بازرگانی جدید در چهارمحال و بختیاری


نظری اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال شش میلیون و ۶۶۶ هزار و ۴۲۷ دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر و در همین مدت نیز ۴۹۲ هزار و ۷۰۹ دلار انواع ماشین آلات خط تولید از خارج کشور وارد استان شده است.

او با اشاره به تنوع صادرات کالا از این استان به خارج از کشور ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون هشت هزار و ۳۵۱ تن انواع کالای تولیدی استان به کشور‌های آسیای میانه، عراق و افغانستان و سوریه صادر شد.

نظری گفت: کالا‌های صادراتی استان شامل انواع لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی، لبنیات، مصنوعات فلزی، موکت، و ظروف چینی بهداشتی بوده است.

او افزود: هم اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری مستقر است که حدود ۴۰ واحد از این تعداد در زمینه صادرات فعالیت دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار