جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کلیبر با حضور هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کلیبر با حضور هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

خدابخش فرماندار شهرستان کلیبر از نبود پایگاه مطالعات کشاورزی و منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: با توجه به وسعت ۸۶ هکتاری جنگل‌های ارسباران و ۱۵۰ هزار هکتار مرتع، جای خالی پایگاه مطالعات کشاورزی و منابع طبیعی احساس می‌شود و در صورت استقرار این پایگاه شاهد انعکاس به موقع مسائل و مشکلات خواهیم بود که آن نیز باعث اقدام به موقع خواهد شد.

هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانشرقی بر همفکری در وقع بحران تاکید و افزود: در مدیریت حوادث نباید به دنبال مقصر گشت و باید با همکاری هم و با تمام ظرفیت‌ها و امکانات به دنبال رفع و حل مشکل باشیم.

هنربر همچنین در خصوص استفاده از روش‌های مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای گفت: با توجه به شیب تند جنگل و اینکه این کرم در داخل شفیره قرار دارد امکان محلول پاشی دستی و هوایی وجود ندارد. ولی مدیریت بحران استان با تمام امکانات در کنار شهرستان و اعضا ستاد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانشرقی از احتمال افزایش آتش سوزی‌ها نیز خبر داد و  گفت: مهمترین موضوع در خصوص آتش سوزی‌ها پیشگیری است که اقدامات خوبی نیز انجام شده البته با توجه به بارش و پوشش گیاهی موجود احتمال آتش سوزی‌ها افزایش خواهد یافت و اعضا ستاد باید در آماده باش کامل باشند تا در زمان وفوع حوادث اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان در خصوص پروانه دم قهوه‌ای نیز گفت: شهرستان کلیبر خوشبختانه در وضعیت بحرانی قرار ندارد و از بدو رویت این آفت اقدام اولیه توسط مسئولین شهرستان انجام شده است، ولی منابع طبیعی در حال بررسی روش‌های کنترلی است البته روش کنترل مکانیکی رایج‌ترین روش است و در این رابطه با بخش خصوص عقد قرارداد شده و به محض مناسب بودن شرایط اقدامات لازم شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.