مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام گفت: تربت جام با ۱۱ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیر کشت خربزه رتبه نخست پهنه کشت و بیشترین تولید این محصول را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: سطح زیر کشت خربزه در تربت‌جام امسال نسبت به پهنه کشت پارسال به میزان ۱۵۰ هکتار کمتر شده است.

او  متوسط برداشت خربزه از هر هکتار مزارع تربت‌جام را ۲۰ تن اعلام و افزود:  امسال افزون بر ۲۳۷ هزار تن خربزه از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام  ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی و اُفت سفره‌های آب زیر زمینی در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مزارع این محصول در تربت جام به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

ممیزی همچنین به کشت ۹۰ درصدی محصول خربزه به روش مالچ پلاستیکی در تربت‌جام اشاره و بیان کرد: بیش از ۳۵ درصد از مزارع خربزه تربت جام به روش نشایی کشت می‌شود و امسال بیش از پنج میلیون و ۱۵۰ هزار عدد نشای خربزه در گلخانه‌های این شهرستان تولید شد.

او  با بیان این که همه ساله برداشت این محصول در تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه داردتصریح کرد: امسال در سطح ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع کاشت این محصول بیش از ۲ مرحله در طول فصل کاشت و برداشت مبارزه با آفات و بیماری‌ها انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام تاکید کرد: ۷۰۰ خانوار بهره‌بردار بخش کشاورزی تربت‌جام دست‌اندرکار کاشت و برداشت محصول خربزه با رقم عمده "خاتونی" در این شهرستان هستند.

ممیزی اظهار کرد: از زمان فصل کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۶۰ نفر  روز مشغول به کار می‌شوند و حجم بالای کاشت این محصول در کشتزار‌های مناطق پایین جام این شهرستان است.

انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.