عضو هیئت مدیره کشتیرانی گفت: دریانوردان چه بخواهیم و چه نخواهیم به عنوان سرباز وطن در کنار دولت حضور دارند و باید از آن‌ها حمایت شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  کاپیتان فرشاد شهباز عضو هیئت مدیره کشتیرانی در مراسم روز جهانی دریانورد با بیان اینکه ما هم اکنون به بلوغی برای نظارت آموزش و نگهداشت دریانوردان رسیده ایم گفت: مشکلات دریانوردان بسیار زیاد است و اگر بخواهیم درباره این مشکلات حرف بزنیم باید روز‌های طولانی سخنرانی کنیم.

او با بیان اینکه وضعیت دریانوردان در ایران در مقایسه با سایر دریانوردان کشور‌های خارجی همانند فیلیپین دشوار است گفت: در فیلیپین دریانوردان به عنوان یک قهرمان محسوب می‌شوند، ولی در ایران زمانی که دریانورد از سفر باز می‌گردد تنها ۲ تا ۳ هفته با آن به خوبی برخورد می‌کنند و این از نظر روحی برای دریانورد بسیار دشوار است.


بیشتر بخوانید

تامین امنیت دریانوردان در سایه حضور ناوگروه‌ های عملیاتی ارتش


معاون بازرگانی شرکت کشتیرانی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم در ایران دریانورد راضی داشته باشیم گفت: باید از لحاظ روحی و معنوی برای دریانوردان بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

شهباز اظهار کرد: انجمن صنفی ما بسیار خوب شکل گرفته و حمایتی که از دریانوردان انجام می‌دهد از لحاظ سیاسی بسیار مهم و با اهمیت است، ولی متاسفانه صاحبان کشتی اهمیت چندانی به این انجمن نمی‌دهند.

او اظهار کرد: دریانوردان چه بخواهیم و چه نخواهیم به عنوان سرباز وطن در کنار دولت حضور دارند و باید از آن‌ها حمایت شوند.

معاون بازرگانی شرکت کشتیرانی گفت: نمونه قدرتمند حضور دریانوردان حضور ۵ نفتکش برای کشتیرانی است که توانستند محموله‌های نفتی را به بنادر ونزوئلا برسانند و اگر سیاست‌های نظامی خارجی و فرمایش رهبر برای حمایت از این نفتکش‌ها نبود این نفتکش‌ها نمی‌توانستند به این بندر برسند.

شهباز اظهار کرد: باید از لحاظ نظامی و سیاسی از این دریانوردان حمایت کنیم و خوشبختانه تا کنون سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش توانسته‌اند حمایت‌های بسیار گسترده‌ای را داشته باشند.

او گفت: باید چالش‌های حوزه کشتیرانی را کاهش دهیم تا صنعت کشتیرانی را بتوانیم از تمامی فشار‌های موجود بر روی آن‌ رها کنیم.

معاون بازرگانی شرکت کشتیرانی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش، سازمان بنادر کار‌های بسیار خوبی را برای دریانوردان انجام داده است گفت: باید در بخش مهارت‌های اجتماعی، کنترل استرس و کنترل خشم اقدامات گسترده تری صورت گیرد، چرا که دریانوردان در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند و باید مهارت‌های زندگی را در این بخش با جدیت بیشتری دنبال کنند.

شهباز گفت:  با چالش‌هایی که داریم دریانوردان توانسته‌اند پایه‌های اقتصادی را در کشور با قدرت نگه دارند.

او  در پایان گفت: سازمان بنادر و شرکت‌های کشتیرانی بسیار قدرتمند توانسته اند در این بخش حضور پیدا کنند، اما متاسفانه به دلایل سیاسی و پاسپورت نتوانستند در سایر کشور‌ها  به خوبی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار