عضو سابق شورای شهر تهران گفت: اعضای فعلی شورای شهر برای فرار از پاسخگویی به خودکشی سیاسی دست زده اند.

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد شورای شهر فعلی شهر تهران گفت: در شورای اسلامی شهر تهران دو اتفاق باعث موفقیت یا عدم موفقیت می‌شود؛ یکی اینکه شهردار قوی می‌تواند شورا را قوی نشان دهد و دیگری اینکه شورای شهر قوی می‌تواند شهردار خوب انتخاب کند.

او در تشریح روابط شهرداری با شورای شهر گفت: اگر یک شهرداری برنامه ریز و قوی داشته باشیم می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، شورا را به حرکت در بیاورد و با لوایحی که به شورا می‌فرستد، آن را به سمت فعالیت‌های قوی برای شهر سوق بدهد؛ به همین ترتیب اگر شورا قوی باشد طرح‌های بهبود وضعیت شهر را از شهردار درخواست می‌کند و می‌تواند اقدامات خوبی در شهر انجام دهد.

قناعتی افزود: متاسفانه یک جریان با محوریت یک شخص، یک گروهی را معرفی می‌کند و با استفاده از اعتباری که دارد یک لیست را مشخص می‌کند و بررسی نمی‌کند که آن لیست کارآمدی و تجربه دارد یا خیر، تخصص آن‌ها در حوزه شهری است یا خیر، ترکیبی که قصد دارد به شورای شهر وارد کند مورد نیاز شهر است یا خیر.

او ادامه داد: به همین ترتیب یک لیست سیاسی با استفاده از سهم خواهی‌هایی که در جریان اصلاحات وجود دارد، بدون توجه به تخصص‌ها و نیاز‌های روز جامعه تایید می‌شود و نفرات صرفا به خاطر وابستگی که به جریان اصلاحات دارند، در لیست قرار می‌گیرند و به شورای شهر می‌روند.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: افرادی که به این ترتیب وارد شورای شهر می‌شوند، شهردار را هم به همین ترتیب انتخاب می‌کنند و نهایتا بعد از چند بار آزمون و خطا و انتخاب‌های اشتباه به گزینه‌ای برای شهرداری می‌رسند که ظرفیت موجود را برای شرایط عادی می‌تواند ثابت نگه دارد؛ همین سهم خواهی و انتخاب افراد بدون توجه به تخصص آن‌ها باعث می‌شود که ما رشد چندانی در وضعیت شهری شاهد نباشیم.


بیشتر بخوانید:


قناعتی با اشاره به عملکرد شورای شهر کنونی گفت: شورای شهر فعلی به این امید که همسو با جریان دولت است و می‌تواند مطالبات خود را از دولت دریافت کند، روی کار آمد و ما می‌بینیم که برخلاف دوران آقای قالیباف که شهردار را در جلسات هیأت دولت راه نمی‌دادند، در این دوره شهردار در جلسات هیأت دولت شرکت می‌کند، ولی تاکنون نتوانسته است مطالبات شهرداری را از دولت دریافت کند، شورای شهر باید در قبال این اتفاقات پاسخگوی مردم باشد که با اینکه هم جناح و هم جریان با دولت هستند، چرا نمی‌توانند مطالبات خود را از دولت دریافت کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه افزود: در چنین شرایطی اعضای شورای شهر دو راه در پیش روی خود دارند؛ یا با آوردن دلایل قانونی و فنی مردم را در قبال عدم تحقق مطالبات قانع کنند یا با مقصر شناختن دولت، رو به جلو فرار کنند.

او در پایان گفت: به نظر می‌رسد افراد شورای شهر فعلی قصد دارند با خودکشی سیاسی، ضعف‌های خود را بپوشانند و افکار عمومی را به سمت خود نگه دارند و به نظر می‌رسد در شرایط و وضعیت فعلی، راهی جز این پیش روی خود ندارند و چون نمی‌توانند پاسخگو باشند از داخل دست به خودکشی‌های سیاسی این چنینی زده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار