معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به تکمیل ۸۵ درصدی پارک موزه دفاع مقدس استان، گفت: این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  با اشاره به ضرورت تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان و نگاه ویژه مدیران به این موضوع، گفت: به دلیل آنکه این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان است با دیگر طرح‌های عمرانی تفاوت دارد.

او با بیان اینکه شهرداری سمنان و دیگر دستگاه‌های اجرایی تعهدات خود را در قبال ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس انجام دهند، افزود: ساخت این پارک موزه ارزشی در انتقال خاطرات و مفاهیم هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های بعد از جنگ تحمیلی نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز با بیان اینکه ۱۵ موزه دفاع مقدس در کشور وجود دارد که سه موزه آن مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان‌های مختلف کشور است، بیان کرد: پارک موزه سمنان که از مصوبات سفر رهبری به استان است تاکنون ساخت ساختمان اصلی آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرهنگ محمد حسن سلامی با بیان اینکه اولین قرارداد موزه آرایی با پیمانکار منعقدشده و تلاش می‌شود از مجموع هشت گالری، چهار گالری تا پایان سال جاری تکمیل شود، ابراز داشت: ۳۰ میلیارد ریال از مصوبه‌های سفر ریاست‌جمهوری به استان باقی‌مانده که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر این اعتبار جذب شود.

او افزود: قرار است شهرداری سمنان سالانه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در پارک موزه دفاع مقدس هزینه کند و در دو سال گذشته این شهرداری از مجموع ۱۰۰ میلیارد تعهد، ۳۳ میلیارد ریال آن را عملیاتی کرده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.