روستا‌های آب گرفته پشت سد گتوند در حال حاضر با معضل نبود راه های دسترسی مناسب درگیر هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طی سال های اخیر بیشتر خانه های روستاهای پشت سد گتوند زیر آب رفت و راه دسترسی مناسبی برای روستاهای آبگرفته باقی نگذاشت، تعدادی از روستا‌های حاشیه سد گتوند تابستان که می‌شود با مشکلات آبگرفتگی مواجه می‌شوند.

بعضی از اهالی امید به زندگی روی زمین‌های پدری را دارند، اما با کوچ   امیدشان به یأس تبدیل می شود.

هر بار که آب روی ‏ سقف خانه شناور می‌شود آرزوی زندگی در زمین پدری از بین می رود، اهالی روستا‌های حاشیه سد گتوند، خاطراتشان از خرداد و تیر، با آبگرفتگی راه ها و زمین‌ها گره خورده است. ‏

محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پشت سد گتوند ۳ روستای پرنوشته یک و ۲ و تلخاب تاج الدین وجود دارد که سال ۱۳۸۸، وزارت نیرو خانه‌های روستای پرنوشته یک را به طور کامل خریداری کرد و خالی از سکنه شد.

او بیان داشت: در روستای تلخاب تاج الدین ۲۹ خانه وجود داشت که ۲۷ باب آنها خریداری شد که ۲ واحد باقی مانده سهم خود را به وزارت نیرو فروختند و یک باب منزل نیز فروخته نشد.

پاکدل افزود: روستای تلخاب تاج الدین نیز خالی از سکنه شد و مردم خانه‌ها را تحویل دادند، اما بعد از مدتی به صورت غیرمجاز ۹ خانه ساختند، که با آبگیری سد گتوند جاده دسترسی و روستای پرنوشنه یک نیز زیر آب رفت.

فرماندار مسجد سلیمان تصریح کرد: در روستای پرنوشته ۲، ارتفاع تراز ۷ خانه از آب بالا‌تر بود و وزارت نیرو که تنها تا تراز مشخصی را خریداری می کرد،  آنها را نخرید.


بیشتر بخوانید

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل در روستای تلخاب تاج الدین است که تعداد ۱۱ خانه وجود دارد و ساکنان آنها خواهان خریداری منزلشان از سوی وزارت نیرو هستند، جلساتی با مسئول حقوقی سد گتوند در این زمینه برگزار کردیم و پیشنهاداتی ارائه شد.

او گفت: مقرر گردید بر اساس پیشنهادات  ارئه شده و باتبادل نظر در فرمانداری مسجدسلیمان جاده دسترسی فراهم شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.