سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اروپا علی‌رغم وعده‌هایی که می‌دهد، گامی برای حفظ برجام برنمی‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه رفتار متناقض کشورهای اروپایی در رابطه با برجام را محکوم کرد.

وی در این‌باره تاکید کرد که تروئیکای اروپایی همواره از تلاش خود برای حفظ توافق‌نامه برجام می‌گویند، اما عملا تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران را دامن می‌زنند.

ماریا زاخارووا از طرف‌های اروپایی حاضر در برجام خواست که در آستانه  پنجمین سال از حصول این توافق، به تعهدات خود عمل کنند.

سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه علی‌رغم ادعاهای فراوان مبنی بر حفاظت از توافق برجام، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه کشورمان پیشنهاد دادند. این سه کشور در این قطعنامه مدعی شدند که ایران اجازه دسترسی کامل به سایت های هسته‌ای خود را نمی‌دهد. این پیش‌نویش نهایتا علیه کشورمان به تصویب رسید.

کشور‌های اروپایی علی‌رغم قول‌های داده شده، عملا به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند نبوده‌اند. واشنگتن طی اقدامی یک‌جانبه‌ در اوایل سال ۹۷ از توافق برجام خارج شد.

همزمان آمریکا تلاش می‌کند تا پس از گذشت ۵ سال از امضای برجام و انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان، به هر قیمتی این تحریم ها را تمدید کند. براساس توافق برجام، ایران برای مدت زمان ۵ سال پس از امضای توافق هسته‌ای تحت تحریم‌های تسلیحاتی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار